Tjuvlyssnat

Idag har jag varit ekonomisk och köpt ett sommarkort på Skånetrafiken. Efter lite snabb överslagsräkning insåg jag att kvällens tur till Helsingborg skulle kosta mig runt 200 spänn och ett sommarkort med fritt resande i en och en halv månad kostade ca 500 spänn, så det köpte jag. Om det blir som jag tror att det blir så var detta första och sista resan jag gjorde denna sommar som var längre än till Malmö Central och jag kommer att gå med grym förlust, men känslan av att man KAN om man vill är möjligtvis värd priset.

Idag var maken och jag uppe med tuppen (halvnio) och åkte ner till Scaniabadet och slog upp läger. Kan verkligen rekommendera Scaniabadet innan klockan 12. Det är innan alla otäcka småglin har vaknat och man slipper vara rädd för att bli knuffad i vattnet av misstag av någon ohängd yngling med ohygieniska kalsonger från Björn Borg under badbyxorna. Ja, det är en sak till ni kan lägga till på listan över vad jag är rädd för. Jag är för övrigt numera också mycket rädd för ollonborrar. Jag tror att jag såg en häromdagen. Ryktet säger att de borrar in sig i ens hår och låter som helikoptrar tills man måste klippa av den del av håret de har fastnat i. Jag, som får ökad puls i tjugo minuter bara av att se en geting, hade troligtvis fått en stressutlöst hjärtinfarkt av en sådan händelse och istället för avklippt hår behövt åka för akut ballongdilatering av kranskärlen.



När glinen började ta över såg vi vår ursäkt till att avvika, men fick iallafall fyra timmar av sol och bad.
Dagens bästa tjuvlyssningar:
Samtal mellan två killar i fjortonårsåldern. Vi kan kalla dem Pucko 1 och Pucko 2.
Pucko 1: Det är korkat att tatuera in sin flickväns namn. Tänk om det tar slut. (Eeeh, ja... du är 14.)
Pucko 2: Ja, men jag tänker bara tatuera in första bokstaven i hennes namn. Om det tar slut så kan a-et bara stå för anarki. (Bravo. Bravo. Mycket begåvat. Undrar varför de har åldersgräns hos tatuerarna... För övrigt, OM det tar slut? När, älskade du, när det tar slut).

Nästa samtal, två killar i 20-årsåldern. Vi kallar dem Spån 1 och Spån 2.
Spån 1: Nissan? Nänä, det är ingen å. Det är en sjö. Sveriges tredje största.
Spån 2: Jaså? Det visste jag faktiskt inte. En sjö alltså. Åh, fan.
Spån 1: Hmm, Nissan, Ätran, Lagan, Viskan.... Vi ska laga.... nä... Ni ska laga, vi ska... Nä....

LÅNG PAUS. Spånen tänker. Efter två minuter:

Spån 1: Du. Jag har nog fel ändå. Nissan är nog ingen sjö iallafall. Jag insåg det när jag började tänka på ramsan.
Spån 2: Jag tycker ändå det är fint att du kan erkänna när du har fel.

Jag älskar att ligga och tjuvlyssna på folk! Än så länge har jag kunnat låta bli att lägga mig i (även om det var förtvivlat nära under tatueringsdiskussionen). Från ett gäng tolvåringar med skateboards fick vi även lära oss att det är "gay" att bada i kalsonger. Det var någonstans där vi fick nog och gick.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Hahahaha! Åh, jag önskar jag var där!

2010-07-06 @ 09:16:11
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Crazy Cat Lady

Själv satt jag och pratade i mobilen på bussen in till jobb. Jag och mamma diskuterade bla döden och att jag tycker att folk är blåsta som inte använder bälte på bussen, den kör ju trots allt i minst 90. Jag undrar vad folk tänkte om mig då.... Vill nog inte veta.

2010-07-06 @ 22:58:51
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Elna

Ha ha, spånkillarna var ju hur sköna som helst!

Jag har ett semestertips apropå skånetrafiken, det råkar vara så att Skepparkroken ligger i skåne. blink blink Päronen skulle garanterat uppskatta en kaffe ihop med dig/er när jag är där (början av vecka 29) Annars ses vi i malmö fredag 23 juli, jag och kristin har spikat att ses men jag har bangat långturen. Du ska inte med på en kortare tur med inslag av havsbad i malmös vackra omgivningar??

2010-07-07 @ 16:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!