Dagen som gått

Idag tog vi ett sånt här. Och åkte hit:

Och köpte såna här:

De är inte äkta. Det skiter jag i, för de kostade bara 80 spänn och jag är trettio, inte tretton.

Ikväll har maken och Alex lanat i vårt matrum. För de inte insatta, eller för all del komplett ointresserade, betyder det att de slåss mot fiender med hjälp av två datorer. Själv har jag under tiden:

- Tittat på brittiskt par som byggt hus på stranden. Nu vill jag också bygga ett hus på stranden (otippat).
- Tittat på tre prinsar från Indien, Sri Lanka och bortglömt land i Afrika som vill hitta kärleken incognito i Brighton. En gay, en homofob och en annan. Småtråkigt.
- Gått ut i matrummet och sagt "Häjhäj! Vad gör niiii?" sju gånger (fast jag inte skulle...).
- Läst i min underbara bok som alla måste läsa, "Tillsammans är man mindre ensam".
- Tittat på Simon och Tomas. De är faktiskt riktigt skoj. Skrattade på riktigt åt den enes min (vet ej vem som är vem) när han tvingades ta i blöt trädstam. Såg ut precis som jag gör i liknande situationer.

Jag har också tagit ett graviditetstest. Var nämligen och tog ettt glas vin med älsklings-Jenny på Bröderna M efter trippen till Lund, och hon tror jämt att jag är gravid. Inte för att jag är tjock, utanför att... ja, olika anledningar varje gång. Idag var det tydligen pga större bröst. Nåväl, sagt och gjort, might aswell, min mens är mer oregelbunden än juladag. Dessutom, skulle jag bli gravid nu blir den bäbisstackaren både välrökt och rikligt marinerad i vin. Jag är inte gravid. Hade lite konstigt motstridiga känslor efteråt. Å ena sidan, med tanke på marineringen, var det givetvis positivt. Tanken är inte att bäbisen ska vare sig rökas eller marineras. Å andra sidan blir jag alltid besviken när det är negativt.

För övrigt, apropå att bli tjock, så kommer jag rulla fram efter min semester. Jag är som den där i Supersize me. Jag äter hela tiden och de senaste tio dagarna har jag gått ungefär tusen steg.


Kommentarer
Postat av: Crazy Catlady

Haha jag såg också en snutt på programmet om husbyggarna och kom att tänka på dig när jag såg det. Men jag hade inte ro att titta klart. Så det blev bara en massa zappande fram och tillbaka istället. Väldigt konstruktivt...

2010-07-30 @ 00:35:54
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Äh, du missade inget. Ingenting av det som gick på TV ikväll var toppgrejer precis. Jag zappade en hel del, varvade med läsning och "Vad gör niii?".

2010-07-30 @ 00:43:03
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Crazy Catlady

Själv ringde jag och terroriserade mamma och beklagade mig på allt mellan himmel och jord, att jag inte hade något roligt hemma att äta, att jag inte orkade gå och handla, att jag var så jäkla sur att jag minsann inte skulle ha någon jäkla mat. Jag är ändå så fläskig nu när jag har gått upp i vikt osv osv. Inte helt lätt att vara mamma ibland.



Tänk dig för än en gång ang det här med moderskap. Tänk om du får någon som mig... Nej usch det lät inte bra glöm det. Det kommer att bli jättebra!

2010-07-30 @ 00:50:24
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!