SEMESTER!

Ja. Den är äntligen här. SEMESTERN!
En dag som denna tar man sig ett glas vin och sedan ett till på balkongen. Man sätter på sin finfina låtlista på Spotify som heter "Sommar 2010" som iochförsig bara har fyra låtar såhär långt, men gärna får gå på repeat en stund.

Dagen har varit fördelaktigt (och överraskande) lugn. Bäddat in en antidecubitusmadrass, dragit ett drän, spolat en kateter (och lyssnat på patientens egna snuskiga historia om när den sattes. Jag citerar "Hon satte på mig bakifrån med katetern eftersom jag har ett snett urinrör." Hade det varit tillåtet att adoptera patienter hade denna kvinna varit mitt förstahandsval, alla kategorier).

Efter denna heliga balkongstund blir det dusch och därefter ett besök på Möllans restaurant med mer vin och entrecote.

Semestern är behagligt lite inplanerad. Ett besök till Skepparkroken, ett besök i Småland, en bröllopsfest i Stockholm, en bröllopsdagsöverraskning (hemligheten fortfarande välbevarad, kors i taket) ett eventuellt besök på Ven och andra avslappnande semesteraktiviteter.












Kommentarer
Postat av: Kikki

Sweet! Njut av semestern och planera gärna in ett besök på Broadway i Mellbystrand!

2010-07-18 @ 18:32:38
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!