Getingdödaren



Snälla maken hade köpt en present till mig idag när jag hade jobbat färdigt: En getingdödare! (Se ovan.) Jag är mycket exalterad över att få använda den. Jag är som bekant mycket rädd för getingar. Jag ska också erkänna att jag tyvärr också verkar vara lite rädd för getingdräparen och tror att jag på sedvanligt klumpigt sätt kommer missköta den så att jag ger mig själv en stöt.




Efter att ha hämtat mig på jobbet blandade maken en drink till sin trötta, svettiga och utarbetade fru. God! Jag har nu läst Sydsvenskan och sitter och väntar på det utlovade ovädret. Buffel och båg! Som vanligt lovar de oväder, men jag har inte sett så mycket som en regndroppe på hela dagen. Jag försvinner snart i en pöl av svett på golvet.

Den här veckan har varit lång som ett ösregn, och jag har fortfarande en dag kvar att jobba. Idag har jag fått ägna en stor del av dagen åt att ringa in ersättningspersonal för folk som är sjuka. Visar sig att inte så många vill gå in och jobba extra i detta vädret. Efter att ha ringt ca 45 personer ställde till slut en undersköterska upp som redan jobbat sedan kvart i sju imorse och ska jobba igen imorgon bitti. Uppgiften att fortsätta ringa lämnade jag över till kvällspasset, eftersom det fattas en personal imorgon bitti också. Och i värsta fall en imorgon natt, men det får jag ta tag i imorgon förmiddag. Vad det verkar så ska mina sista arbetsdagar inte förflyta i stillhet och nedtrappningstempo så som jag hade planerat.


Kommentarer
Postat av: Crazy Catlady

Men skulle inte Josephine jobba för mig i natt? Eller var det någon som var sjuk C-turen också?



Jag ska göra mitt bästa för att inte behöva vara borta imorgon natt också så du slipper ha besvär med att ringa in folk.

2010-07-17 @ 20:29:22
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Yasmine

tyvärr så blev det ändrade planer så imorgon får kvällsusk gå delad tur ... tyvärr fick jag inte in mer personal heller :'(

Men vilken kul leksak du har fått =) Kan garantera att alla dina små hemliga sadistiska sidor kommer att få allt de begär för när du ger getingen en extra stöt säger den "poff" och exploderar "moahaha" (behöver jag nämna att jag har en sådan leksak hemma?)

2010-07-17 @ 22:15:20
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!