Dagens gnällspik

Jag hade lovat att jag inte skulle gnälla på värmen. Jag vet att jag igår "kände livet i mig".

Idag kan jag tala om för er när man INTE känner livet i sig. Det är när man vaknar klockan halvfyra på morgonen i en pöl av sitt eget svett och går upp för att öppna ett fönster, bara för att inse att alla fönster redan är öppna.

Man känner inte heller livet i sig när väckarklockan ringer klockan halvsex och termometern på balkongen redan visar på 23 grader och man vet att man ska tillbringa kommande åtta timmar på jobbet.

Och minst, minst av allt känner man livet i sig när man kommer in på en arbetsplats vars temperatur skulle kunna tävla med en bastu.

Jag ska inte bara gnälla, nejnej, vi har en underbar klumpeduns till luftkonditionerare som tar upp halva ssk-expeditionen och låter som en jumbojet när man sätter igång den.
Bortsett från att man inte hör någonting av sina telefonsamtal med övrig vårdpersonal och anhöriga som ringer och frågar om patienterna samt att den ungefär var tjugonde minut genererar ungefär tio liter vatten i en låda undertill, som också var tjugonde minut ofelbart välter och översvämmar hela golvet så att man får krypa omkring som en skurgumma på alla fyra och torka upp tio liter vatten (samtidigt som det fortsätter att flöda ut vatten undertill klumpedunsen), ja, bortsett från de faktorerna så är den toppen. Iallafall om man sitter helt stilla. När man kryper på alla fyra på golvet blir man trots klumpedunsen svettig som av ett 60-minuters spinningpass med nazist-Lasse på Friskis och Svettis.

Vi lade även till en sämre begagnad plastfläkt som lät såhär: Pött pött.... PÖÖÖÖÖÖTT.... pött............. pöööööt....... PÖÖÖÖT. Den svalkade inte alls, men ökade spänningsfaktorn på jobbet betydligt, för man undrade hur lång tid det skulle ta innan den exploderade.
Klockan tre gav jag upp och lämnade arbetsplatsen för att åka till stranden. Vi hade redan fyra överbeläggningar, så jag kände att min koordinatoruppgift var fullbordad för dagen. Imorgon ska jag vara mer behjälplig och stanna arbetstiden ut.

En parentes: Hur lyckas man bli stressad när man inte arbetar, bor i en villa med pool, vinkällare och servicepersonal i Malibu? De kanske också har 35 grader varmt iochförsig. Och eventuellt en klumpeduns till luftkonditionerare. Fast servicepersonalen torkar nog upp vattnet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!