Satansutsända kryp

Jag vill bara som hastigast poängtera att dessa djur är meningslösa. De menar illa, är onda, förtjänar ond bråd död och att för alltid utrotas från denna jord. Den lilla, lilla tid vi har som det är varmt och skönt, då är dessa djävulsvarelser utsända för att försura vår tillvaro. Härskaren över getingarna sitter och skrattar ett bullrande skratt och vilar fingertopparna (och med fingertoppar menar jag de där äckliga små insektsbenen) mot varandra som Mister Burns och väser fram "excellent".

Dessa varelser försörjer sig på att gömma sig i folks skor, gömma sig i mat man precis ska stoppa i munnen och att rent allmän existera när de med sina djävulska antenner känner på sig att mänskligheten är på väg att njuta för mycket av sin tillvaro. De älskar att surra, sprida skräck och stickas. Jag tror även att de gillar folk som de kan ge anafylaktiska chocker.

Jag har levt i trettio år och sex månader och har hittills aldrig blivit stucken av dessa satansutsända äckelvarelser. Men jag vet ju att getinghärskaren aldrig kommer att tillåta att jag går ostucken genom hela livet. Så varje sommar blir jag liite liite räddare, för jag vet, snart är min tid inne.
Gamle Murphy (han med lagen) ser nog också till att det händer i de småländska skogarna och att jag ÄR allergisk. Tar med adrenalin nästa gång. Om det BLIR en nästa gång. Detta kanske blir mina sista ord till er. Vi ska strax äta, och det är getingarnas älslingsstund. Då kan de förstöra tillvaron bara den där sista lilla extra biten. So long! Kanske för alltid... 

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, de är ondskefulla kryp som förstör sommaren och någon chans till lugn och inre frid. Äckliga små varelser. Jag har än så länge inte heller blivit stucken, men blir varse år för år att jag nog inte kan komma undan hur länge som helst...

2010-07-23 @ 10:06:58
Postat av: Smugglosmurf

De är ute efter oss, Elin. Det är tyvärr den ondskefulla sanningen.

2010-07-23 @ 13:31:23
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Alex

Tyvärr måste jag säga att dom inte är meningslösa (önskar dom vore det) då dom faktiskt orsakar blommors fortlevnad med sin pollinering.

2010-07-24 @ 16:01:53
URL: http://www.gehenna.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!