Regn och isterband

Håll till godo med en regnbild från google. Jag orkar inte gå ut i vår lilla gäststuga för att hämta mickepocken som för över bilder, och dessutom tar det femton år att ladda upp en bild på det mobila bredbandet.
Tro mig dock, det regnar fortfarande, och jag tror inte det har slutat en enda gång sedan igår förmiddags. Dessutom har regnet inte fastnat på våra bilder. Igårkväll kastade jag mig heroiskt ut i regnet för att få en finfin regnbild, men det syntes inte alls på bilden att det regnade.

Igårkväll åt vi isterband, spelade canasta och tittade på Men in Black 2. Halkade in i en genusdiskussion med min svärfar relaterat till sistnämnda aktivitet. En film av män, för män där kvinnor antingen är hjälplösa våp eller sexobjekt (tyckte mig även kunna utröna ett underliggande hora/madonnaperspektiv när jag analyserade en aning djupare). Och männen räddar världen. Jag tycker mycket bra om min svärfar, men ska i framtiden undvika genusdiskussioner. Gäller att välja sina slag.

Idag har vi sovit länge. Strax packdags och städdags och efter lunch återvänder vi till vår kära hemstad, där jag hoppas att det inte regnar. Vi har sett regn för en livstid det senaste dygnet.


Kommentarer
Postat av: Yasmine

nix, här skiner solen som vanligt, dock lite lägre temperatur :)

2010-07-25 @ 11:56:20
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Alex

Sol här, dock lite väl kyligt, endast 24 grader... :(

2010-07-25 @ 13:02:59
URL: http://www.gehenna.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!