Rökfri dag nummer tre

Rökfri dag nummer tre närmar sig sitt slut. Jag är en extremt ofokuserad kvinna i dessa dagar, och ber mycket om ursäkt till de drabbade. Det är som om någon slags ADHD-variant har slagit läger i min hjärna. Jag klarar inte av att lyssna på för långa historier. Det ska vara snabba och slagkraftiga repliker för att jag ska hänga med. I värsta fall finns det dessutom någon inom en hundrametersradie som tänder en cigarett. Då tappar jag fokus helt och hållet och sitter och glor framför mig som en bydåre.

TGI Friday var mycket trevligt dock. Trevligt folk hjälper mot röksug rätt mycket. Också mycket duktigt av mig att gå ut överhuvudtaget under dagar som dessa.

Att inte röka visar sig på plussidan ha den effekten att man får mycket annat gjort (typ äta HELA TIDEN så att man blir jättetjock). Idag har vi tvättat, städat, till och med hyllorna i köket OCH fönsterkarmarna, sorterat ut gamla kläder som ska till Myrorna och gjort iordning lite i arbetsrummet. Jag har till och med strukit kläder. Det har jag inte gjort på flera år.

Imorgon tuffar vi iväg mot Stockholm. Eftersom det kostar 3000 spänn för oss två att ta tåg till och från Stockholm, och det är inte ens första klass, ska maken köra. Vi kör lite road trip style och stannar någonstans lite mer än halvvägs och sover över. Någon som har bra tips på trevligt, prisvärt boende i Linköpingstrakten?
I Stockholm ska vi på broderns och broderns frus bröllopskalas. De gifte sig i smyg i våras, men i helgen kompenseras vi för hemlighetsmakeriet.  

Som vanligt har jag frossat framför booking.com för att hitta ett perfekt hotell till oss. Booking.com och hemnet är som porr för mig. Jag kan sitta i timtal och läsa om hotellsängar, gratis WiFi, välkomnande fruktkorgar och byxpressar. Jag vet att det är supertöntigt, men jag kan inte hjälpa att jag är sån. När jag kommit över rökningen ska jag ta itu med booking.com-missbruket.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Heja dig!

2010-08-12 @ 07:25:06
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!