Smugglosmurfs premiär

Så är den alltså äntligen skapad: Smugglosmurfbloggen. Valet av rosa ska direkt betonas är av den ironiska sorten. Betonas pga en beklaglig incident hos tandhygienisten (den enda manliga sådana i Malmö enligt ryktesspridning).

Jag hade på mitt besök hos ovannämnda min ironiska rosa handväska med mig. Kanske något undermedvetet med att matcha det rosa tandköttet med väskan, men det var i så fall mycket undermedvetet eftersom tanken slog mig först nu. Handväskan köptes i en second hand-butik i Paris i höstas med avsikten att jag skulle bryta av mitt annars så svart- och gråklädda lekamen med en färg jag hatar, rosa. Nåväl, efter att den enda manliga tandhygienisten i Malmö hade plågat mig till tårar i vad som kändes som fyra timmar, men säkert bara var 50 minuter bestämde han sig storsint för att belöna mig med en tandborste (och en blygsam nota på 850 spänn). Efter att ha rotat runt i sitt lager hittade han till slut en fesrosa tandborste som han räckte fram till mig med kommentaren: "Jag antar att du vill ha en rosa tandborste."
Jag kände mig grymt missförstådd. Min mun öppnades instinktivt, men stängdes sedan igen utan att jag sagt något. Jag, som varit så tapper under misshandeln som just försiggått, hade med endast en blick på min rosa handväska blivit placerad i "rosa brud-facket" av Malmös enda manliga tandhygienist. Med hela min kraft fick jag anstränga mig för att inte kasta mig ut i beskrivningen om varför i hela fridens namn jag bar en rosa handväska när jag inte ens gillar rosa, för i valet mellan rosa brud och konstigt knäppo som förklarar ovidkommande detaljer för en fullständig främling måste jag ju ändå välja det förstnämnda. Så jag tackade snällt, svalde mitt förtret i en värkande mun, stoppade ner den rosa tandborsten i min rosa väska och gick och betalade 850 kronor, missförstådd och misshandlad av Malmös enda manliga tandhygienist.




Kommentarer
Postat av: Kitty

Hahahaha! Aj lövit!

Välkommen till bloggvärlden!

2010-04-22 @ 16:18:24
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Kattis Korv

Wohoo! Så glad jag blir att du startat en blogg! Jag eftersöker trevlig bloggar att läsa och din kan väl just inte bli annat - stipendiat som du är i svenska och allt. Lägger till dig med en gång. F ö, hade inte vi båda rosa Crockerjeans i högstadiet? (eller var dina kanske brandgula?)

2010-04-23 @ 17:12:50
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa
Postat av: Johanna

Har saknat att skriva, så vad bättre än att starta en egen blogg. Mina FRUKTANSVÄRDA Crockerjeans var värre än brandgula, de var neongula. Det enda rosa jag någonsin ägt är den tröja jag fick ha på mig på möhippan och väskan. Om nu väskan räknas som plagg.

2010-04-23 @ 22:58:29
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Elna

Det är väldigt intressant att du nämner möhippan, jag är övertygad om att hemliga rosa drömmar fick liv och förverkligades där och då! =) Min reaktion på episoden med tandhygienisten är att människan är rakt igenom en råtönt som färgmatchar sina vuxna patienters tandborstar med deras väskor!

2010-04-24 @ 19:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!