22 månader

Efter att ha tillbringat helgens nätter på jobbet tillbringar jag nu dagen med att återhämta mig. Det gör man tydligen bäst genom att tvätta. Lillfisen har tillbringat helgen med att vara rådvill. Och på synnerligen dåligt humör. Svaret på det hittar man snabbt genom att googla "22 månader trots". Ungefär såhär har vi det nu: http://se.babycenter.com/a539867/varf%C3%B6r-f%C3%A5r-barn-s%C3%A5dana-vredesutbrott.
 
Precis som jag anade så skulle man komma att få igen för alla smart ass-åsikter man haft om barnuppfostran under alla de år man inte hade egna barn. För övrigt, någon som känner till något behandlingshem för Pippi Långstrump-detox? För jag tror att lillfisen behöver avprogrammeras. Hennes första ord på morgonen är Pippi och hennes sista ord på kvällen är... förvisso "lego". Men där mellan hinner hon säga Pippi ungefär tolvtusen gånger. Andra populära ord är: Pippisång, Fabbe-fabbe (sjörövarfabbe), Lilla gubben, Tommy och Anna (Annika. Innan var det "Annit"), Herr Nilsson och Pussiluskan (Prusiluskan. Vilket hon för övrigt kallade en dam på Systemet för härom veckan. Jag ska inte ljuga, det fanns en viss likhet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!