Vi river bara ner lite grejer

Ikväll har maken övergivit oss för att passa dotterns kusin så att dennes föräldrar ska kunna gå på opera. Nervöst undrade jag först hur vi skulle göra med den vidriga antibiotikablandningen som lillfisen tvingas i under högljudda protester tre gånger per dag. Sedan undrade jag nervöst vad jag ska äta när han är borta. Jag fick ingen lunchlåda idag, så har bara ätit mackor på jobbet och kände behovet av något med lite mer substans innan jag ska äta den chipspåse jag idag inhandlat särskilt för tillfället. Alltså, jag skulle inte vilja säga att jag är bortskämd, jag är bara... eh... ja, kanske rätt bortskämd då.

Så innan maken stack iväg gav han dottern medicin och slängde snabbt ihop en gräddsås till mig så att jag kan äta köttbullar, potatismos och gräddsås. Undrar vad för slags vin som funkar till det? I väntan på kvällsmaten leker vi nu riva ner alla grejer vi kan-leken och tittut i en ganska salig blandning.


Och det ser ut ungefär såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!