Fruktost

Idag har jag varit sådär läskigt hälsosam som jag är ungefär två gånger om året och ätit massa frukt till frukost. En fruktost, if you will. Givetvis med ägg och mackor. Man vill ju bli mätt också. Men ändå! Till detta hydrerade jag mig med en halvliter vatten.

Anledningen till detta plötsliga utbrott av nyttighet var att jag såg mig i spegeln i morse och insåg att det patetiska månlandskap som den senaste tiden varit min hy i ansiktet faktiskt avsevärt förbättrats. Oklart varför, men eventuellt har det haft något med den sunda Smålandsluften att göra. Så jag tänkte att jag skulle försöka påbörja ett lite nyttigare liv. Alkoholen är denna veckan banlyst. Iallafall till i helgen. I helgen får vi se. Jag ska även försöka att inte ersätta alkoholen med choklad och godis. Och jag ska försöka att inte dricka en hel Steltontermos med kaffe själv innan lunch. Jag tror kanske inte att kaffet i sig är särskilt onyttigt, men fem koppar innan lunch är iallafall lätt onödigt. Snart ska jag kanske också ta mig en tur till Kockum fritid och kolla upp lite olika träningsalternativ. Fast det kan ni ta med en nypa salt, för det har jag varit på väg att göra i två månader nu. Det är dagen. Och så ska vi till kyrkan förstås, men det vet ni väl vid det här laget att vi gör varje tisdag. Lyckligtvis är jag fortfarande en hedning. Men dock en hedning som fått massor av überbillig fika, moahahahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!