Typiskt också!

I söndags när vi hade vår barnfria dag tittade vi på Beckfilmen på tv på kvällen. Det perfekta med Beck är attt jag kan se om filmerna hur många gånger som helst utan att komma ihåg dem. Det är rätt skumt, för jag tycker att de är helt ok tidsfördriv och underhållning, men tydligen är de inte tillräckligt intressanta för att jag ska minnas intrigen i en enda av filmerna. Eller så är jag en smula dement. Troligtvis är det senare mer sannolikt.

Iallafall handlade filmen i söndags om en polismördare (kommer jag ihåg såhär två dagar senare), vilket fick mig nyfiken på polismördare i verkliga livet, varpå detta prompt kollades upp på wiki-appen på min androidtelefon. Inte särskilt otippat dök Jackie Arklövs namn upp relativt högt upp under sökordet "polismord". Eller ska jag kanske säga Jackie Banny Arklöv? Jag skrattar sällan högt och länge, men följande mening är lätt det roligaste jag läst på mycket, mycket länge:

"I april 2008 kunde medier meddela att Arklöv registrerat sitt namn som varumärke hos patent- och registreringsverket. Det innebär bland annat att ingen kommer att kunna registrera en komersiell verksamhet i detta namn." (Wikipedia.se, sökord Jackie Arklöv)

Den här killen är ju verkligen hur skojig som helst! Inte nog med att han varit nynazist, fast han är född i Liberia och uppenbarligen inte kvalificerar riktigt som "renrasig arier", verkligen har ansträngt sig för att söka upp ett krig som han inte har någon koppling till bara för att få bete sig illa och tortera folk OCH har varit korkad nog att skjuta ihjäl två poliser, utan då skapar han ett varumärke av sitt namn! Hahaha, förstår ni hur roligt det är? Precis som att någon överhuvudtaget skulle vilja på minsta lilla sätt förknippas med någonting som han är eller står för. Typ "Åh, nej, jag som precis skulle starta "Jackie Arklövs presentbutik", och nu GÅR inte det, för han är ett varumärke. Typiskt också!"

Tänk att få klättra in i hjärnan på den mannen. Jag ser framför mig en öde plats där det då och då blåser förbi en sån där stor dammboll som man ser i öknen (på film då alltså). Nåväl, min idé om Jackie Arklövs presentbutik har alltså gått i stöpet. Jag antar att jag får vänta på nästa storslagna idé i lugn och ro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!