Måndag

Idag är en typisk måndag. Maken är på barnpassardetaljen idag, iallafall har han såhär långt definitivt tagit huvudansvaret, genom att gå upp vid en okristlig tid och bli kräkt på. När han klockan nio kom in i sovrummet till min yrvakna lekamen trodde jag först att han hade börjat träna karate, eftersom han satt på sig min morgonrock i kombination med skärpet till sin egen morgonrock. Det är nämligen så att jag är bara huvudet längre än en smurf, medan maken är 190 cm lång och han väger ungefär 30 kg mer än jag, vilket helt klart fick min vita morgonrock med ett mörkt skärp att se ut som en karatesärk med svart skärp (eller vad det nu heter i karatevärlden). Anledningen till att han bar min morgonrock/karatesärk var förstås att hans egen blivit kaskadspydd på av dottern. You've gotta love those kaskadspyor!

Det typiskt måndagsaktiga ligger i den stålgrå himlen i kombination med en episk tvättmängd i tvättkorgen och dammråttor stora som angorakaniner som hotar att ta över lägenheten. På något vis kännns måndagarna allltid lite jobbigare att hantera när helgen varit sådär perfekt som bara en perfekt helg kan bli. Jag håller med om att det borde vara tvärtom, men jag bär på lite norrrländskt svårmod (far) och lite finländskt mörker (mor) och är därmed inte riktigt som andra.


En bild från babysimmet piggar upp även den gråaste måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!