Gräsänkar vidare

Gräsänkelivet fortskrider hastigt. Ikväll var vi hemma hos Isabelles eminenta faddrar på middag. De förbarmade sig över en tillfälligt ensamstående mor på ett vidunderligt sätt med lax, ost och vin. Isabelle tyckte förstås redan innan middagen serverats att det gått alltför lång tid över hennes vanliga nattningstid och var inte på humör för att lyssna på att hon borde tänkt på det tidigare och sovit lite middag på vägen dit som jag föreslagit. Vi hann nästan äta upp innan det tydliggjordes ytterst höglljutt att det verkligen, verkligen var dags för både mat och sömn, varpå hon somnade relativt omgående efter en klen portion med välling. Gud och han allena vet vad den klena portionen kommer att innebära inatt. Återstår att se. Hon är nu lyft från vagn till säng och sover efter ett par välriktade buffar vidare utan större besvär, vilket jag också strax ska göra. Undrar om Hår av Hin kan tänka sig att buffa mig till sömns. Igårkväll attackerade hon mina fötter under täcket, så kanske ändå inte helt otänkbart?



Dagens lunch. Ambitiös samling rester med en aning många sugar snaps eventuellt. I min iver att äta grönsaker kan jag ha sluntit lite med sugar snaps-påsen (slinta, slant, sluntit?).

Dottern åt en tesked ris, kyckling och grönsaker. Jag ska inte stressa över smakportionerna, jag ska inte stressa över smakportionerna, jag ska inte stressa över smakportionerna.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu är jag ingen expert, men visst är det så att barn oftast äter det de behöver för att få den näring de ska ha?! Oroa dig inte. Börja definivt inte att googla... ;-)

2011-11-04 @ 03:40:06
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Det är orättvist det där med barnmat och smakportioner. Maja äter visserligen men kräsen är hon. Jag anstränger mig och gör egen mat till henne. Kokar alltså potatis, morötter och annat krafs och tillsätter endast smör som man så fint ska i den första maten....ungen klöks! Jag försöker göra liiite mer avancerad mat och smaksätter denna med diverse saker som är tillåtet enligt konstens alla regler...då KRÄKS hon upp det. Jag ger upp....Semper och nestlé tar mina pengar denna gången också!

2011-11-04 @ 21:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!