Hinner jag?

Nu har jag suttit i valet och kvalet i 20 minuter. Ska jag blogga? Vaknar hon när som helst? Hon borde vakna när som helst. Nä, det gör hon visst inte. Fast ju längre tid som går desto mer ökar sannolikheten för att hon vaknar. Äsch, nu skriver jag ett inlägg iallafall.

Livet med en liten bäbis är otroligt skumt. Allting är upp- och nedvänt. Vissa stunder är allt fantastiskt och rosenrött och andra stunder (ofta de stunder när vår lilla ängel i lila kaftan skrikit och krävt att bli runtburen samt ammad non stop i fyra timmar utan paus) känns livet som att det aldrig kommer att bli normalt igen. Bisarrt, kort sagt. Det tar rätt lång tid att lära känna en helt nykläckt liten människa, men jag har lärt mig de mest basala skriken nu iallafall. Jag förstår dock fortfarande inte kvällsperioden ännu. Typ nu, sisådär halvsex på kvällen, fram till 23-24 är ingenting rätt i Isabelles liv. Vanliga felsökningar ger inga indikationer på vad problemet kan tänkas vara. Nätet är ingen hjälp i den här frågan, eftersom tydligtvis 98% av allt man söker på är "normalt". Det är "normalt" att bäbisar har en orolig stund någon gång under dygnet. Jag klagar dock inte för mycket eftersom vi nyligen fått in en rutin som innebär sammanhängande sömn i fyratimmarssjok, vilket är guld värt.

Jag vet att det finns önskemål om att slippa en blogg som bara handlar om bäbisar, bajs och amning, men för tillfället ber jag om lite respit. När jag inte ammar så drömmer jag att jag ammar. Så mycket ammar jag. Och jag har faktiskt inte skrivit minsta lilla om något bajs. Visste ni förresten att det finns folk som siktar på att gå in i barnvagnar på stan hur mycket man än försöker att inte vara i vägen? Det har jag aldrig vetat innan...

For the record så har hon fortfarande inte vaknat. Men snart är det dags för kvällspasset. Vi är redo. Det är tredje kvällen i rad, så vi har rutin på det. Tror jag iallafall.

När jag ändå har respit (som jag gett mig själv och fått er att tro att ni har gett mig) så slänger jag in en liten bild såhär på slutet:


Kommentarer
Postat av: Robert Willborg

Söt så det förslår och se du han blogga.....

2011-05-10 @ 18:31:39
Postat av: Kikki

Bra att du hinner blogga lite i alla fall!

2011-05-10 @ 18:39:17
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Catharina et Ebba

JAG vill läsa om hur det går med bäbislivet. Alla är de individer och även om de präglas av oss så har de en egen vilja och tidsplan ibland ;-) By the way, så söt hon är!

2011-05-12 @ 23:46:07
URL: http://familjenstrumpa.blogg.se/
Postat av: Elna

Hon e underbar!! <3

2011-05-14 @ 22:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!