Polarn och Pyret


 Första köpta bäbis-outfiten. Snuskigt dyr för ett förstaplagg som kommer att växas ur på nolltid, men hur söt är den inte? Dessutom var det presentkort, och då ska man köpa saker man inte hade köpt själv. Därför slog jag även till och köpte den här filten:



Eftersom jag gått in i totalt bäbis-mode sitter jag nu med en kopp te framför Livet på BB. De säger att det är helt normalt att snöa in på bäbisar med tillbehör såhär sex veckor innan, så ni kan vara lugna tror jag.

Besöket på IKEA förlöpte över förväntan. Vi åkte dit väl förberedda och kom hem med det vi skulle. Förhoppningsvis slipper jag nu mardrömmar om bäddmadrasser. Ingen grät och tillbörligt intresse visades för de olika tillbehören. På vägen hem bjöds vi inte bara på beslag till det ärvda skötbordet, utan likväl på svågerns och svägerskans falukorv med stuvade morötter. Guld värt att slippa åka hem och förbereda mat själv klockan halvsju på kvällen.

Just för två minuter sedan hängde maken upp senaste tillskottet i sovrummet: En väggfäst dvd-spelare. På Nobeltorget hade vi en magisk sammankoppling genom väggen så att en dvd-spelare fungerade på två tv-apparater, men så har det inte varit här. Vi trodde vi skulle klara oss utan, men en av oss vill konstant somna till Discovery Channel. Sövande som det är, så har dock den speciella rösten (ja, för alla verkar prata likadant på Discovery. Jag kallar den för töntrösten. Tänk exalterad tönt, 20+) drivit mig till vanvett, och jag kan absolut inte somna till det. Nu kan vi åter tryggt och lugnt somna till How I met your mother eller Vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!