Elefantben


Visst är det trevligt med ljus i fönstret, men kanske inte så länge. När de ser ut såhär blir man relativt äcklad. Ser ut som inflammerade och ödematösa elefantben.

Idag tar vi det lugnt i väntan på bussen som tar oss mot Trelleborg för grillning. Isabelle har flugit, sovit och ätit. Avancerad bäbis som flyger innan hon kan gå, men sådan är hon. Hon pratar ju redan spanska. Iallafall lite. Hon kan säga vatten på spanska. Det hade varit lätt mycket mer användbart om hon istället hade lärt sig ett par fraser på svenska (typ "Nu vill jag sova" eller "Nu är jag hungrig och behöver si och så mycket mat för att bli mätt"), men jag ser ändå Nobelprisen hägra i framtiden. Själv har jag ju alltid planerat att få ett i litteratur, men nu lämnar jag över facklan till dottern. Min mamma ville att jag skulle dansa balett, jag vill att min dotter ska få ett Nobelpris. Är det verkligen för mycket begärt? Det gäller att uppgradera föräldraönskemålen för varje generation.


Isabelle flyger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!