Newt

Imorse klockan fem, just när jag vaknade för mitt första toalettbesök, slogs jag av det uppenbara att ingen förlossning påbörjats under natten. Det brutala i den insikten gjorde att jag var komplett oförmögen att somna om, så jag gick ut i vardagsrummet för att se på tv. Vad visar de på tv klockan 05.00? Förlossningskliniken. Lätt dumdristigt valde jag att titta på det. Efter fem minuter hade det förlösts bäbisar till både höger och vänster i en takt som gjorde mig matt. Och avundsjuk. Och gråtmild. Snyftande gick jag och la mig igen, i full tro att vår bäbis aldrig någonsin kommer att komma ut.

Vid uppvaknande nummer två, vid den mer humana tiden 09.30, förstod maken att det var distraktionsdags ifall hans fru (jag) inte skulle få ett fullständigt psykbryt och förlösa mig själv medelst brödkniv på köksgolvet, och föreslog en tripp till Halland för lite distraktion från Antigonish med familj. Där har vi alltså varit hela dagen och blivit omhändertagna, matade med blåbärspaj och grillat och ihällda alkoholfritt vin. Vårt blivande barn, som nu tilldelats epitetet "Den saktmodiga", fick sin första ödla, hemvirkad och charmig med slittåliga ögon och svans. Den heter Newt och ser ut såhär:


Den saktmodiga är nu bjuden på ett 18-årskalas, ett bröllop, har en hel garderob klar, har såväl färdmedel som säng och vagga och har nu även fått sin första ödla. Vad mer krävs egentligen för att hon/han ska vilja ta sig ut i världen?


Newt löste ett brott nere vid sjön.

Kommentarer
Postat av: Elna

Tycker du ska fresta Den Saktmodige med att det kommer bjudas på bra musik i form av både AC/DC-medley och Creedence-medley under det nämnda bröllopet! Varma kramar från gbg, håll ut!!

2011-04-25 @ 13:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!