En bra dag


Dagens fynd: Steltontermos för under 300 spänn.



Makens kanelbulleunderverk.

Vi pratar inte om gårdagen. Vissa dagar undrar jag om gravid är lika med mentalsjuk. Fortsätter jag som jag gjorde igår är jag nog snart frånskild, arbetslös och utan vänner.

Nåväl, idag har jag gett mig tusan på att bete mig som en normal människa. Dagen började med inskrivning hos barnmorskan. Hon började med att konstatera att vi såg hemskt förväntansfulla ut, vilket vi faktiskt var. Därefter var det inbokning av tider för läkarbesök, ultraljud och BM-besök nr 2, blod- och urinprov och allmän uppkollning av hur livet har varit de senaste månaderna. BM styrkte mig i att det är helt normalt att bete sig lite udda när man är gravid, vilket var en rätt stor tröst.

Tyvärr kunde hon inte höra några hjärtslag med dopplern än, så eventuellt är jag i vecka 11 istället för vecka 13, vilket är en ganska stor bummer. Iallafall var hon väldigt sympatisk och förtroendeingivande. Hon lyckades till och med övertyga mig om varför man inte ska äta blodiga köttbitar. Annars såhär långt min enda grej jag hållit fast vid att jag visst får göra. Nu får jag inte det mer. Något med EHEC-bakterier. Inte bra.

Efter barnmorskeinskrivningen har vi varit ute hela dagen i solen. Hur gött som helst att inte ligga i sängen eller vara på jobbet, utan faktiskt titta på folk. Fika på Wayne's, lunch på bagericaféet, inhandling av millimeterstor handduk från Lexington (när jag blir miljonär ska ALLA textilier i hemmet vara Lexington) och glass på en parkbänk i solen.

Nu har vi rullat köttbullar (mest Peter) och jag är fortfarande i upprätt läge! Mycket stolt!

Utifall att ni vill se vår lägenhet så kan ni göra det genom att klicka här.


Kommentarer
Postat av: Kattis Korv

Lägenheten ser riktigt fräsch ut! Lotta skojade inte - ni bor verkligen grannar. Det konstiga är att hon aldrig pratat om stöket som gjort att du flyttar!

2010-09-23 @ 19:37:14
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa
Postat av: Smugglosmurf

Hon bor lagom långt borta från ungdomsgänget tror jag. Och har nog ett piggare tidningsbud, eller går inte upp lika vansinnigt tidigt som jag. Tackar för komplimangen! Lägenheten är det faktiskt inget fel på.

2010-09-23 @ 19:49:40
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!