Massor av äpplen

Idag blev jag väckt av min goda kollega tillika mycket goda vän, som ringde klockan 06.37. Detta var mycket ädelt av henne eftersom hon inte ville att jag skulle försova mig (åtta minuter innan vi skulle börjat). Det är bara det att idag börjar jag inte 06.45, utan 13.30. Efter mycket muttrande och mumlande lyckades jag återta min sömn och har nu haft en trevlig sovmorgon följt av en lugn frukost i sällskap av maken och en skinktiggande katt.

Igår återgick jag till sängen efter frukosten, såsom sedvanligt nuförtiden tydligen, för att dricka kaffe och se på ett gammalt Top Model-avsnitt. Det kändes försvarbart med tanke på att det regnade igår. Idag ska jag försöka undvika sängen fram tills jag kommer hem från jobbet ikväll. En utmaning så stor som någon. Jag förstår att det inte låter så för er, men bli gravida så ska ni få se själva!

Lite gravid-trivia som jag inte vet om ni vill ha följer här: Det är fascinerande hur mycket föda som kan få plats i en människa. I förra veckan samexisterade följande i mitt mag- och tarmsystem: Två middagar, två luncher, tre frukostar, sex äpplen och två päron. Samtidigt! Tänk att allt rent fysiskt får plats! Kanske inte så konstigt att man omstundom känner sig lite bloated. Kan meddela att mina portionsstorlekar inte är något man skojar bort. Inte precis lady like, utan snarare bastanta måltider. Tydligen är det dock fullt naturligt att maten stannar kvar länge i systemet när man är gravid. Men ändå. Läskigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!