Choklad

Summan av lasterna är konstant. Vinet och cigaretterna är borta från livet. Jag ersätter dem med frukt och motion. Nä. Jag ersätter med massor av mat och har just drabbats av ett slags onaturligt sug efter choklad som jag tidigare bara fnyst åt.
Det ligger choklad i kylen. Frukt och mandel. Jag försöker låta bli att äta den.

För övrigt, de som säger att frukt är godis är riktigt konstigt folk.

Inatt drömde jag att jag plockade upp en fimp från trottoaren och rökte den. En BLEND-fimp.
Det är ändå fem veckor sedan jag rökte sist. Det är 700 cigaretter som jag inte rökt. 1680 spänn som jag inte spenderat. Nå, det där sista var inte ritigt sant. Efter två rökfria veckor belönade jag mig själv med massa Estée Lauder-grejer, som uppmuntran liksom. Smörjelse för min rökskadade hy if you will. Chokladen motverkar dock Estée, så antar att summan av lasterna är konstant även där. Dammit.

Kommentarer
Postat av: Elna

Scheisse! Om du inte redan sett seinfeld-avsnittet där han är even steven rekommenderas det varmt, apropå att allt jämnar ut sig och summan är konstant...!



Jag minns för övrigt en mycket frustrerad 20-årig johanna som morrade "vem fan kom på uttrycket frukt är godis?? Frukt är frukt, godis är godis!!"

2010-09-14 @ 21:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!