Banken

Idag ska vi till banken. Det känns sådär. Som ni vet har vi på måndag två lägenheter, och i och med att nr 1 ej är såld än har vi ingen kontantinsats att lägga in i nr 2. Utan att gå in på ekonomiska detaljer kan jag bara säga som hastigast att det blir lite ekonomiskt tight.

När jag var liten gick faderns revisorfirma i konkurs, så vi befann oss ett tag i en ganska trist ekonomisk sits. Jag var bara sju, men insåg allvaret i situationen och bestämde mig för att lösa situationen på egen hand. Så jag skrev en lapp som jag lade på hallbordet så att alla skulle kunna se den och följa uppmaningen. Det stod: "Vi är fatiga. Lägg pengar här!" Mamma skämdes oerhört när hon hittade den och tog omedelbart bort den, så den gav tyvärr ingen större ekonomisk utdelning. Har funderingar på att idag lägga fram samma lapp på jobbet. Med stavfel, för att liksom öka sårbarheten i det hela.

Det blev ingen skogsmullepromenad med korvgrillning igår. Blev extrajobb iställlet. Minns ni filmen Unbreakable? Jag tror att jag är som Bruce Willis i den filmen. Folk blir sjuka till höger och vänster på jobbet, men som vanligt är det inte ett virus som verkar bita på mig. Istället är det jag som tar deras arbetspass och tjänar extrapengar. Jag vet att ni nu sitter och säger "ta i trä", men det har folk sagt i flera år, jag blir inte mer sjuk för det. Har inte haft en sjukdag sedan 2008, och den sjukdagen var till och med fejk. Det var en måndag morgon efter en helg i Göteborg, och när klockan ringde klockan halvsex hade jag inget intresse av att lämna sängen. Fejkade således migrän i ett snabbt telefonsamtal till jobbet. Inget jag är stolt över, men det är alltså min senaste sjukdag.

Tänk goda tankar klockan elva. Då sitter vi hos bankmannen och får reda på den barska sanningen.

Kommentarer
Postat av: Elna

För sent att hålla tummarna för bankmötet men vill absolut höra hur det gick. Hoppas att det var ok.

Ha ha, jag minns mycket väl den göteborgsvisiten, det måste vara besöket på Jul på Liseberg som tog knäcken på dig! ;)

2010-10-27 @ 14:51:03
Postat av: Kikki

Jag säger som Ole Bramserud i Sällskapsresan: "Du ikke tänk mer på de nu" Du vet, det löser sig. Jag vet inte hur med det löser sig. Kram bästaste Gizmo.

2010-10-27 @ 20:44:33
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Haha, helt klart julen på Liseberg som knäckte kamelens rygg :-). Ekonomin blir om möjligt sämre än vad vi räknat på, men det går ihop. Blir bara en tråkig tid framöver.

I love "Ikke tänk mer på de nu". Är det inte när Stig Helmer har blivit av med sitt bagage?

2010-10-27 @ 22:31:43
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!