Fiffiga julklappspysslaren

Veckans enda lediga dag väcks man av ett telefonsamtal av sin chef som vill att jag ska jobba "ett par timmar ikväll". Eftersom jag var yrvaken sa jag nej. Tur. Annars brukar jag tacka ja, för att sedan ångra mig så fort jag lagt på luren.

Istället ägnar jag mig åt ett mastodont tvättberg samt lätt slötittande på Emmerdale. Jag finner det fascinerande hur mycket som egentligen kan försiggå i en sådan liten by. Den by jag bodde i i Devon var ungefär lika stor, men där fanns minsann ingen spännande brottslighet, eldsvådor och what not. Vi satt mest på den lokala (enda) puben och drack Stowford Press för att få tiden att gå.

Jag är även mycket stolt över att ha tagit tag i ett mycket billigt samt mycket trevligt julklappsinitiativ till moderskapet. Denna julen är lågbudget, vilket är lika med julklappar till barn och ingen annan. Moderskapet lät dock mycket besviket över att inte erhålla en klapp, så jag har nu kommit på världens bästa idé.
Eftersom modern inte alls är vän med det som kallas för den moderna tekniken har hon inte ägt en kamera på säkert tio år. Hade hon ägt en kamera hade hon inte vetat riktigt hur hon skulle använda den och skulle inte ha någonstans att göra av bilderna. Alltså har jag inte köpt en kamera till henne. Däremot är det ju så att hon inte har tagit foto på någonting som skett de senaste tio åren. Det har däremot jag gjort. Ergo har jag nu hitttat fiffiga "framkalla bilderna billigt på nätet"-sidan dit jag har skickat lite kreti- och pletibilder på bröllop, gravidmage, brodern och svägerskans bröllopsfest samt bilder från moderns sommarbesök i Skåne. Dessa bilder anländer till mig om två-fem dagar, varpå jag arrangerar dem på fint sätt i litet album som modern erhåller i julklapp. Tadaa!

Jag gissar att normala människor pysslar med sånt här för jämnan, men jag är magiskt lat och mycket dålig på hela pysselsidan av livet, så för mig är detta en bedrift i stil med att bestiga ett medelhögt berg. Jag är mycket stolt! Exempelbild som kommer att ingå i julklappen:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sketabra idé! När du klämt ut lilla Newt kan du göra samma sak fast i kalenderform. En klassiker!

2010-12-08 @ 18:38:04
Postat av: Malin

Mycket bra idé må jag säga:-)

2010-12-09 @ 12:02:03
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Elna

Underbart! Jag är mycket stolt över att min pyssliga ådra äntligen smittat av sig på dig, ha ha!

2010-12-10 @ 12:00:50
Postat av: Kattis Korv

Mycket bra. Ehuru måste jag nämna att man nu för tiden kan trycka färdiga fotoalbum på nätet. Inget klipp och klistra! Min moder sysslar fortfarande med sistnämnda och menar att det är jättesvårt att få tag på album + blanka blad.

2010-12-12 @ 22:15:00
URL: http://www.metrobloggen.se/kattiskorvapa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!