Akvariemannen revisited

Jag förstår att ni är oroliga och spända. Att ni inte velat fråga. Men nu är det dags att ni uppdateras. Som ni vet tittar jag likt en uttråkad pensionär mycket ut genom mitt köksfönster. Jag vet inte varför. Jag vill nog mest veta vad som händer i mitt hood helt enkelt. Hon som var prostituerad och eller knarklangare är fortfarande spårlöst försvunnen. All good and well. Inga dansande unga män som kommer på nattliga besök längre. Nu har jag mest akvariemannen kvar. Och han har varit mycket borta ett tag. Jag blev orolig. Ena månaden sitter han i sin Inspector Gadget-skinnfåtölj i bar överkropp och spelar datorspel dagarna i ända, och sedan BAM, borta! Försvunnen. Uppslukad av jorden. Vad har hänt? Har han trillat ner i sitt akvarium och blivit uppäten av sina hundratusen fiskar? Nä. Förstås inte. Jag misstänker att akvariemannen blivit kär. Innan försvinnandet hade han mycket sällskap av en kvinna. Det var en fin tid, för då klädde han på sig på överkroppen. Det var nice. Akvariemannen är nämligen inte så mycket gym-typen. Inte just typen som klär i att gå med bar överkropp för jämnan. Säkert en trevlig herre, absolut, bara inte den borne atleten. Och sedan försvann han och kvinnan. Kanske till en annan lägenhet utan fiskar och Inspector Gadget-skinnfåtöljer. Ett tag. Typ ett par månader. Men nu är han tillbaka. Kvinnan är spårlöst försvunnen. Eventuellt har han ätit henne. Och eller alla sina fiskar. För tröjan är åter av och midjemåttet har ökat sedan sist. Och nu spelar han gitarr. Med bar överkropp. Det är inte vackert. Är det såhär man ska lära sig läxan att för helvete mind ones own business och lägga av att glo ut genom köksfönstret som en annan 90-åring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!