Helgen

Jag kan inte bli långrandig. Då poppar venen i makens panna. Vi är nemlish på väg till Systrar och bröder för att äta brunch, och maken har aldrig riktigt tagit till sig det här med den akademiska kvarten så som jag har. Efter brunchandet ska jag bege mig mot jobbet där jag sedan ska tillbringa resten av helgen och maken och dottern ska umgås med farmor och farfar.

Tänkte bara innan dess skryta lite med att jag har börja laga mat. Jäpps, ni läste rätt. Jag har nu utökat repertoaren som innehåller rostat bröd med ost till att även innehålla nedanvarande excellenta pastarätt.

Den smakade i all ärlighets namn sådär, men eftersom "nånting med spagetti" är min favoriträtt så var jag själv ganska förlåtande. Också tycker jag att ansträngningen med att klippa ut receptet ur Sydsvenskan och lägga ner all min kärlek och alla mina svordomar i rätten ändå är värt en hel del.

Jag tänkte också bara meddela att om ni ser mig IRL idag så får ni säga till mig att jag ser strålande vacker ut i min hy. Jag har nämligen köpt smink för 650 spänn och jag hoppas innerligt att det är värt alla de slantar jag lagt ner på det. Förvisso pengar jag fick i födelsedagspresent, ska sägas. Men dock.

650 spänn?! Är de inte kloka? Eller snarare, är JAG inte klok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!