Crazy cat lady II

Jag har en lätt aning om att den här bloggen snart blir blogg non grata (gata, hahaha) (V v bortse från förra parentesens patetiska humanisthumor) på grund av det senaste tjatandet om katter. Försök att ha tålamod med mig ett tag till. Det blir bättre.

Igår anlände Isis alltså till sitt nya (prov)hem. Som väntat fann hon sig direkt i situationen. Inte så konstigt kanske. Tänk er själva att bli förflyttad från en liten tvåa vid Nobeltorget till en dubbelt så stor lägenhet i Slottsstaden. Jag vet att jag själv inte hade klagat särskilt mycket iallafall. Det är skitigare vid Nobeltorget, det är längre till stan och let's face it, Sydsvenskan anländer aldrig klockan 06.15 till abbonnenter i Slottsstaden. Här snubblar vi över använda kanyler (har iallafall sett två stycken på marken vid två olika tillfällen under tre år), det brinner i våra trapphus (en gång är ändå en gång för mycket) och utryckningsfordonens sirener vaggar oss till sömns. Oj, ursäkta, brandtalet om varför man ska välja Slottsstaden före Nobeltorget är först NÄSTA blogginlägg.

Anywho, även om tårarna faktiskt trillade när vi lämnade Isis igårkväll, så är jag övertygad om att det är det bästa för både henne och Hår av Hin. Hår av Hin har sedan igår natt gått runt och knappt trott sina ögon. Hon tittar skeptiskt på oss och tror att det är the old hiding Isis-ploy (yes, yes, it's a very old ploy). Hon fick en veckas semester i februari utan Isis i Småland och trodde knappt sina ögon, men sen dök ju kattfan upp igen när vi kom hem, så nu vågar hon knappt tro sin tur. Hon har dock spunnit vid ett antal tillfällen, så det tros gå på rätt håll.

Den nyblivna matten har dessutom varit omtänksam nog att lämna ett antal statusuppdateringar under dagen angående Isis välmående, och det styrker mig ytterligare i min tro om att rätt beslut äntligen är fattat. En skål utbringas härmed för detta och jag lovar att bloggen hädanefter kommer att avhandla annat än katter.

Kommentarer
Postat av: Kattis Korv

Min syster bor också nära Nobeltorget. Vinka till hon när du ser hon!

2010-05-24 @ 21:44:11
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!