Regn, bowling och konstig bröllopsfest

Det regnar och regnar och regnar. Vi roar oss med att åka till second hand-butiker och att spela Wii-bowling. Igår hittade jag världens häftigaste (läs töntigaste) kuvertväska. Svart- och vitprickig i tyg. Groovy, kind of spacey. Tio spänn.
Har även hittat en talang som jag aldrig trodde att jag besatt: Bowling på Wii. Jag suger brutalhårt på vanlig bowling, så mycket att folk faktiskt tycker synd om mig när de spelar med mig och börjar heja på mig istället för sig själva (underdog och allt det där). Var därför mycket tveksam till hela bowlingnöjet när det initierades vid första regnet. Men, nu visar det sig som sagt att jag är otippat talangfull på just Wii. Har vunnit nio av tio matcher. Nu lite ont i armen.

Natten till idag drömde jag att jag och Peter gifte oss (igen) i någons fina Madickenliknande hus på landet. Bröllopsfesten förstördes dock av att någon av gästerna envisades med att kissa på en av mattorna utanför köket, försöka tända eld i hallen samt orsaka översvämningar i badrummet. Vi klurade aldrig ut vem det var, trots att gästen med jämna mellanrum återupptog sina försök. Bruden (jag) försökte hålla ett tårfyllt tal till alla gästerna om att det faktiskt var lite tråkigt (jag var mycket återhållsam och diplomatisk) just på någon annans bröllopsdag att orsaka mordbränder, kissa på mattor och orsaka fuktskador (för som en vanlig middagsgäst hade det varit ett helt ok beteende). Undrar vad Freud hade haft att säga om detta.

Nu blir det "Tillsammans är man mindre ensam"-läsning. Verkar vara en bra bok, men har inte kommit så långt. Någon som vet om filmen är bra?

Kommentarer
Postat av: Crazy Catlady

Själv är jag kass på vanlig bowling och om möjligt ännu sämre på Wii bowling. Hur det nu kan gå till. Det är nästan en skicklighet att vara så dålig.

2010-07-25 @ 00:19:18
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!