Mammaledig

Alltså, det här med att vara hemma och ta hand om barn. Ingen bit kaka, I tell you! Jag är helt utmattad efter en dag av matvägran under frukost, lunch och middag. Det enda som passerat läpparna utan protest har varit sådant som kommer på flaska. Nu sover den lilla marodören, som dessutom kommit i någon slags trotsålder och timmarna innan sänggåendet har velat ha allt hon inte kan få (typ glasburkar, knivar och tavlor) och när hon inte fått det kastat grejer runt omkring sig, bankat med grejer i bordet och kastat sig handlöst baklänges mot golvet med huvudet först. Pust och stånk, I tell you! Denna hulda moder är helt slut.

Ett av dagens mer uppskattade ögonblick.

Nya lära-gå-skorna var också ett uppskattat inslag. De kostade dessutom nästan lika mycket som mina Converse-skor.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Hahaha! Hårda bud! Jag minns min lillkille som dunkade huvudet i golv och väggar när han inte fick som han ville. Vi var tvungna att kolla med BVC doktorn att allt var i sin ordning och att det inte var farligt. Nej nej, sa han, de svimmar innan de hinner skada sig - det är en inbyggd skyddsmekanism. Ja, men det var ju betryggande! Hej och hå!

2012-05-01 @ 20:26:30
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!