Ta mig aldrig dit igen!!

Jag har ikväll blivit mycket irriterad på mig själv. Jag har checkat in på Moonlit Lounge på facebook och därmed gjort reklam för denna restaurant. Och när jag säger restaurant så använder jag verkligen termen i dess allra lösaste form. Min vän J har fram till denna dag alltid talat väl om stället, medan jag konsekvent sagt att jag tycker att de har såväl dålig service som äcklig mat. Låt mig erbjuda er en inblick i vårt besök på Moonlit Lounge:

15.55: Sex av mina kollegor anländer. Beställer dricka.
16.05: Jag anländer. Mina kollegor har inte fått in någon dricka.
16.08: Jag får beställa dricka. De har bara halvtorrt vitt vin. Jag beställer ett glas rött.
16.25: Vi får in vår dricka.
(Bortsett från oss befinner sig två gäster till i lokalen)
16.26: Vi får beställa mat. Tre av oss beställer en Club Sandwich. En beställer en slags macka med getost.
16.45: Ytterligare kollega anländer. Får in en öl på fem minuter. Ett förundrans sus går bland oss andra som fått vänta många minuter på våra dyrbara droppar. Hon passar på att beställa en Club Sandwich. Samtidigt beställer ännu en kollega som ändrat sig en Club Sandwich. Vi är nu uppe i fem Club Sandwich och en konstig macka med getost.
(Fortfarande bara två andra gäster i lokalen)
17.00: HUNGERN SLITER!!!!
17.15: Äntligen kommer våra mackor!
17.16: Tyvärr är såväl bacon som kyckling som bröd kalla.
17.17: Resonemang påbörjas om huruvida man håller på att svälta ihjäl och faktiskt kan godta att sätta i sig en kall macka bara för att överleva eller om man ska klaga.
17.18: Kollega klagar.
17.19: Servitris förklarar att kycklingen och baconet kan värmas om vi önskar (eeh, ja tack!!), men att det (tidigare stekta) brödet ska vara kallt (??!!). Vi har alltså fel i att denna Club Sandwich ska vara varm.
17.20: Kommer fram till att vi nog alla vill ha varma mackor istället för kalla. Servitrisen tar ut mackorna. Lite på nåder sådär.
(Fortfarande bara två andra gäster i lokalen. OCH DE ÄTER INTE ENS!!)
17.30: Ut kommer maten. Den har knappt ställts framför oss innan servitrisen i anklagande ton säger: "Är det varmt nu??"

Jag är ingen finkännare. Inte heller arbetar jag för Bong på Sydsvenskan. Men när jag en onsdag sätter mig på en glesbefolkad krog med sju kollegor så tycker jag nog att man kan förvänta sig att få in ett glas vin på mindre än en halvtimme, medmindre servitrisen drabbats av plötslig sjukdom. Förvisso beställde min ena kollega en smoothie. Det lät som att den tog en kvart att göra. Men vinet och kaffet kan man eventuellt hälla upp på mindre än en kvart. Kanske?

Mackorna? Jo. Visst kan det vara meckigt, det här med att steka bacon, bröd och kycklingfilé. Det kan ju det. Den stora frågan är om det tar 45 minuter. Fast ändå mer än 45 minuter med tanke på att det inte blev varmt. Är det ändå inte rätt länge? Vilken tur då, att den usla servitrisen som tog en halvtimme på sig att servera sju drycker, tar på sig att försvara den usla kocken genom att förklara för oss att det är vi som har fel!!! Mackan ska inte vara varm. Baconet, kycklingen och brödet är stekt. Men mackan ska inte vara varm. Vid det här laget undrar man om man hamnat i något slags parallellt universum. Man börjar betvivla vem man är. Vad klockan är. Om man förlorat förståndet. Man glädjer sig åt att man till slut, äntligen, har fått ett glas vin och en macka ställt framför sig. Man önskar bara att man skulle få slippa betala.

Jag avskyr Espresso House. Det ligger precís bredvid detta avgrundshål till "restaurant". Jag önskar så, såhär i efterhand, att jag först gått in på Moonlit Lounge och beställt ett glas vin, sedan gått i på Espresso House precis bredvid och beställt en varm macka. Sedan suttit där i lugn och ro och ätit min macka, för att sedan gå in till mitt vin på Moonlit Lounge. Jag kanske hade fått vänta en stund på mitt vin. Men mätt hade jag varit.

Sensmoral: Ät aldrig på Moonlit Lounge. Varför? För att:

1. Personalen är dryg och otrevlig.
2. Personalen tar en halvtimme på sig att servera dryck till sju människor trots att de inte har en enda övrig gäst i lokalen.
3. För att kocken är fullkomligt värdelös.
4. För att det är förbaskat konstigt att inte ha ett enda torrt vitt vin på sin vinlista.


Lånat från deras hemsida.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Now that´s a tell off and a half! ;-)

2012-03-07 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!