En lista

Jag har lite dålig inspiration idag, så jag slänger in en lista jag har snott av excellenta Anna.

Namn: Johanna

Stjärntecken: Vattuman

10 ord som beskriver mig: Tidsoptimist, pedant, ärlig (mot folk jag tycker om iallafall. Annars är mitt ordspråk att man bäst pratar om folk bakom deras rygg, så slipper man konflikter), falsk (se föregående parentes), empatisk, tankspridd, cynisk, glad, långsint och kortbent.

Ordspråk: Den som inte kan vara ett gott föredöme kan ju alltid bli ett varnande exempel.

Yrkesdröm i gymnasieåldern: Vad som helst som tog mig bort från Helsingborg. Och Sverige.

Hur gick det med drömmen: Hur bra som helst. Fast det visade sig att min lever inte klarade av Irlandstiden så bra som jag hade tänkt mig. 

Det viktigaste (och jobbigaste) som hände mig 2011: Åh, lillfisens födelse förstås!

Var jag firade milleniumskiftet: Lund (?!). Somnade klockan ett om jag inte missminner mig. Ett relativt ljummet firande.  

Fem vanliga maträtter jag gör: Renskavstjosan, kyckling med ris och tomatsås, köttbullar med makaroner och tomatsås (ett återkommande tema), quiche Lorraine (tills maken berättade för mig att den var vattnig. Nej, älskade, det preskriberas aldrig) och rostat bröd med ost.

Godis top 5: Aeäeh, jag vet ju inte vad något heter. Passar på den. Filidutter är allt jag kommer på.

Fem saker jag är bra på: Komma med goda råd, hålla huvudet kallt i akuta situationer, dricka vin, blänga på folk som gjort något dumt och cykla väldigt snabbt när jag har bråttom.

Tre saker jag är dålig på: Att komma i tid, hålla tyst när jag har en stark åsikt om något och att ringa folk jag tycker om.

5 hobbies jag gillar: Se på tv, sova, dricka vin, läsa och promenera.

5 saker jag inte gillar: Damm, inlandet, getingar, skägg och dumma människor

Fulaste kläderna: Stentvättade jeans och allsköns jag-vill-vara-ful-men-egentligen-också-snygg-kläder. För att förstå detta närmre rekommenderas ett besök på krogarna runt Möllevångstorget i Malmö.

5 favoritleksaker: Lilla laptopkompisen, tv:n, cykeln (tro det eller ej), sängen (leksak?) och nya Teutoniavagnen.

Viktigaste världsfrågan: Att kvinnor och män ska vara lika mycket värda. Att vi ska ta ansvar för vår miljö. Att vi börjar lägga större vikt vid integrationsfrågor innan de högerextrema partierna tar över ännu mer.

Ovanlig talang: Enligt maken (och jag citerar): "En förmåga att återkoppla till ämnen där man trott att du inte har lyssnat, men sedan visar det sig att varenda detalj har gått in."




Exempel på kris-situation, samt min hantering av densamma:
Massor med situationer på jobbbet som knappast är intressanta, förutom för dem som jobbar inom sjukvården eller är väldigt intresserade av sjukvårdsserier. På ett privat plan väljer jag för en gångs skull att inte dela med mig. Alltså hade jag kunnat ta bort hela rubriken. Nåja.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh Gizmo, som jag älskar dig!

2012-03-11 @ 10:01:21
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!