Tidsoptimist 3.0

Min tidsoptimism har nått nya höjder. Imorse skulle jag med tåget till Lund, utbildningsdag i den bildade staden hela dagen nemlish. Jag skulle träffa mina kollegor vid Triangeln klockan 07.05. Jag cyklade hemifrån 07.00. Jag kan meddela att det tar ca 15 minuter att cykla från Ribersborg till Triangeln. Det vara bara det att jag tyckte att jag cyklade så vanvettigt snabbt att jag trodde att jag skulle klara det på fem minuter. Så när jag kom fram trodde jag att det var fridens liljor och lugna bananer och att klockan var kanske ungefär 07.07. Ja, jag tyckte egentligen att jag cyklat så snabbt att jag faktiskt cyklat bakåt i tiden.

Men klockan var förstås 07.15. För det tar 15 minuter att cykla från Ribersborg till Triangeln. Och man kan inte cykla bakåt i tiden. Jag vet det nu. Jag visste det egentlligen innan också. Men nu vet jag det verkligen. Inga fler missförstånd eller missuppfattningar gällande det. Och vi hann faktiskt med tåget. Och jag låste bara fast min egen cykel i cykelstället idag. Jag antar att man tar igen på gungorna vad man förlorar på karusellerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!