Professor stolle II

Jag hade velat ha telefonnumret till den där "professorn" som hävdar att män är inkapabla att ta hand om sina barn. Hon hade kunnat få komma hit på studiebesök om hon hade velat. Här är det nämligen maken som har full koll. Alltsom oftast är det han som lyckas bäst med nattningar och matningar. Han vet att det enda man kan få i henne i matväg som inte kommer i flaska numera är leverpastejmacka och leverpastej blandat i potatismos. Han är den som har koll på att hon vägrar matas om hon inte får maten på gaffel. Han vet att hon inte kan leka med pocketböcker och ställer vagnen utanför ytterdörren för attt hon inte ska klämma sig eller trilla när hon pillar på den.

Maken har nu en egen stund innan jag far iväg för att tillbringa en stor del av helgen på jobbet. Jag fick ta instruktioner för förmiddagens rutiner (på eget initiativ). Leverpastejmacka vid 9.30, sedan ersättning i fåtöljen. Sedan ner i spjälsängen. Där står hon eventuellt och babababa-ar en stund. Om hon inte slutar med det efter någon kvart eller blir ledsen, gå in och ge henne en liten slurk ersättning till. Då brukar hon somna. Och, I tell you, har maken koll på läget eller vad? Det var ganska exakt precis vad som hände. Så, högaktningsfullt, professor Annica Dahlström, jag skulle tro att du har helt fel. Fast det visste jag ju redan innan.

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Haha, jag kan också bjuda in då. Men är inte hon du nämner den där "fettdoktorn"? Fast hon kanske har två ämnen hon retar upp folk i?

2012-03-09 @ 12:52:35
URL: http:///tristessan.wordpress.com
Postat av: Tristessa

Attans, vill du radera min mail, det blev fel?

2012-03-09 @ 12:53:52
Postat av: Kikki

Klart stålmannen har koll på läget! Fattas ju bara annat. stolt kusin

2012-03-09 @ 18:00:50
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!