Ett stort vitt


Gateau ger oss vårt dagliga bröd. Fast bara vissa speciella dagar eftersom ett halvt grand blanc kostar 44 spänn. Inatt bytte jag och maken skift, lite sådär för skojs skull. Han tog allt fram till sex och jag tog allt efter. Glädjen i detta var att dottern sov som en stock från 20.30 till 07.45. Det är sånt som händer typ once in a blue moon och stor glädje uttrycktes från föräldrarnas sida. Det enda lilla smolket i bägaren var att telefonen ringde klockan 05.40. Tydligtvis hade jag sjuka kollegor och önskades komma in till jobbet 06.45 istället för 13.15. Det blev det dock inget med. Istället blev det sovmorgon och en tur till Gateau för ett dagligt surdegsbröd. Maken bakar bröd på sitt morgonskift. Jag går och handlar bröd istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!