En prickig vårjacka till lillfisen


Det var den härs fel att jag blev sen till jobbet igår. Är den inte bedårande, så säg? (Varning för ålderdomlig kommentar á la 40-tals glada-gossarna-i-flottan-film. Vem pratar så egentligen?) Nåväl, den var så fin att jag blev sen. För den var också lite tunn, så jag var tvungen att väga nytta mot användbarhet under en ganska lång stund innan jag köpte den.

Det värsta idag, men ändå ganska karaktäristiskt för min personlighet, var att jag inte hann köpa en flaska vin till den stackars vanärade sjukgymnasten vars cykel jag så självsvåldigt låste fast i förrgår, för hade jag gjort det hade jag blivit sen till jobbet. Och bara Gud, och han allena, vet vems cykel jag då hade låst fast i cykelstället. Hela grejen känns som en ganska ond cirkel. Jag kanske behöver kognitiv beteendeterapi för att lära mig att för helvete bara cykla hemifrån i tid när jag ska till jobbet. Jag menar, jag är bara sjuksköterska. Jag har faktiskt inte råd att springa och köpa vin till folk vars cyklar jag låst fast i cykelstället, för att inte tala om tid, för att inte tala om vad de ska säga på Systembolaget på Kronprinsen när jag börjar springa där dagarna i ända. Herregud. Quite the ond cirkel det här. Bäst att jag går och lägger mig så jag kommer upp klockan halvsex imorgon bitti. Did I hear a blä? Blä!

Kommentarer
Postat av: Maken

BLÄ!

2012-03-24 @ 06:53:40
Postat av: Maken

BLÄ!!

2012-03-24 @ 08:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!