Dag 2: I min handväska

Jag saknar handväskor. Nuförtiden är det föräldraledighetsdagar, och det är förvånansvärt osmidigt att ha handväska när man kör runt en vagn. Alltså är min väska fylld av blöjor, babywipes, något att äta och dricka till lillfisen, min plånbok, nycklar, lypsyl, tuggummi och pass. Många människor finner det udda att springa runt med sitt pass i väskan, men det är en gammal kvarleva från tiden i Dublin, där det svenska id-kortet inte godtogs som legitimation. Jag är ganska trött på att komma med kommentaren: "Ja, men då kan jag snabbt och smidigt lämna landet om jag skulle få för mig att råna en bank en dag. Hähä!", men den funkar hjälpligt som ursäkt fortfarande.
 
I övrigt gillar jag handväskor, men är alltför snål för att köpa en riktigt fin och dyr. Jag är inte heller värst kunnig inom ämnet. Jag vet att en Birkinväska är da shit, men det är mest på grund av SATC och Gilmore girls. Dock sportar jag en äkta DKNY-plånbok som jag köpt på NK för ett par år sedan. Det enda som verkligen, verkligen fattas i min handväska, blöj- eller ej, det är cigaretter och tändare. För två år sedan hade det varit handväskans viktigaste innehåll, men sedan lillfisen gjorde sin entré i min värld genom ett plus på en graviditetssticka försvann cigaretterna både ur handväskan och ur livet. Troligtvis relativt passande för en lungsjuksköterska. Men dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!