Ont i håret

Idag har jag ont. I håret. Flotten blev Lilla torg som blev stort vitt tält på Ribban med ett icke sinande flöde av rosévin. Ickeförty mycket trevligt, men mina intentioner var aldrig att komma hem klockan halvtvå. Maken höll sitt löfte mycket gentilt och lät sin rosévinsstinna fru sova hela natten och hela morgonen ända fram till klockan tio, så hårvärken är lyckligtvis endast av väldigt lätt karaktär.

Idag ska vi gå och andas rosévin över de andra kyrkföräldrarna och barnen, och lillfisen ska väl hångla med några intet ont anande andra barn som vanligt och sjunga ut sin tacksamhet över att Gud gett henne en sådan välfungerande kropp (Kroppen är toppen på alla sätt och vis. Den har jag fått av Gud. You know the drill). En helt vanlig tisdag alltså.

Här hade jag haft en finfin bild på en vacker Malmökväll flytandes fram till trubadurtoner av Evert Taube. Om jag inte hade glömt kameran hemma igår. Vilket jag gjorde. Ni får föreställa er det själva. Det var grönt och lummigt. Och trubaduren sjöng Taube.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!