Dag 22: Någon jag skulle vilja byta liv med för en dag

Jag har funderat länge nu, det var därför det inte blev något blogginlägg igår. Först var jag superytlig och tänkte mig att byta liv med Paris Hilton eller någon annan som har väldigt mycket pengar. Sedan siktade jag lite högre och tänkte mig att byta liv med Barrack Obama. Sedan gick jag till ytterligheter och tänkte mig att byta liv med Anders Behring Breivik eller Peter Mangs. Sen kom jag fram till att jag nog faktiskt skulle vilja byta liv med någon som har det svårt på något sätt. Någon som är förlamad, någon som kämpar för att få mat för dagen eller någon som lever i krig eller under förtryck. Jag vill jämt bara ha och ha. Jag vill renovera badrummet, jag vill åka på dyra resor, jag vill gå ut och äta, jag vill ha nya möbler, ny telefon, jag surar när mina appar inte fungerar eller när bussen kommer tre minuter senare än den skulle. Jag säger inte att man inte ska sträva efter att få det bättre, men det skulle inte precis skada att vara en smula mer ödmjuk över vad man faktiskt har. Och det är kanske fruktansvärt klyschigt att säga det, men jag gör det ändå. Att man själv är frisk och ens familj är frisk är det viktigaste av allt, bortsett från möjligtvis mat för dagen och tak över huvudet. Fast idag är jag jag och fortsätter att längta efter min nya telefon, som har fem arbetsdagars leveranstid. Hur understår de sig att ta fem dagar på sig att leverera en ny telefon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!