Dag 19: En första

Åh, min första kyss! Snacka om att det så INTE var någon romantisk upplevelse. Jag var tretton år och trodde att jag aldrig någonsin skulle träffa någon som ville kyssa mig. Eller som jag ville kyssa för den delen. Jag tror att det var Helsingborgsfestivalen 1993. Det var disco på ABF på Södergatan. Fancy schmancy. Givetvis var det alkoholfritt. På den tiden umgicks jag mycket med en tjej som hette Sandra. Hennes pappa hade ett barskåp, till motsats från min mamma som bara hade vinflaskor hemma. Sandra invigde mig högtidligt (och när jag säger högtidligt så var det nog inte ett dugg högtidligt faktiskt) i konceptet häxblandning. I en halvliters-petflaska blandade hon hårt och skoningslöst olika spritsorter som vi båda skulle förtära innan vi gick till ABF-discot på Södergatan.
 
I en gångtunnel på söder stod så jag och Sandra och drack häxblandning ur en petflaska klockan åtta på kvällen. Jag klarade inte av att dricka sådär värst mycket. Det smakade bajskorv (såsom whiskey, gin, vodka och baccardi gör i kombination med varandra) och någonstans tror jag att jag närde en skräck inför vad min mamma skulle säga om jag kom hem i version apfull trettonåring. Dock ickeförty var det mitt första möte med sprit, så man får nog ändå kalla det för en fylla, om än en ganska blygsam sådan.
Efter att ha druckit vad vi skulle gick vi till ABF-discot. Sandra hade många "coola" kompisar som vi plötsligt skulle umgås med, och någonstans där mitt ibland dem satt det en polack som hette Pommac. Eller kanske var det Tomec. Jag tror att han var rätt full. Och jag har ingen aning om vad vi pratade om. Men plötsligt kysstes vi. Jag har ett vagt minne av att vi kanske gick vidare ut på Helsingborgsfestivalen, i grupp då givetvis. Och så försvann han väl plötsligt. Good riddance. Det var inget vidare. Och den blygsamma mängden häxblandning jag druckit i gångtunneln försvann ganska snabbt ur blodomloppet, så när jag kom hem var det inte i version apfull trettonåring, utan högst ordinär. Fast premiärkysst. Av Pommac.

Kommentarer
Postat av: dominic

Min första kiss var inte heller så trevlig. Killens läppar var jättekalla! Helt tvärt emot allt jag läst och hört om tidigare, blev ganska förvånad.

2012-07-12 @ 13:35:54
URL: http://youngadults.blogg.se/
Postat av: Kattis

HA HA HA! Jaa du Johanna - jag var med på den tiden serru! Hur många timmar har vi inte pratat om kyssar och sex? Hur många lappar finns inte? - om inte annat i de mentala arkiven. En av sakerna jag tänker på när jag tänker på Sandra är att hon var i hop med någon äldre kille som hette... någonting och hans kompis gjorde slut med sin tjej för att hon hade hår runt bröstvårtorna. Det var nog den dagen jag blev medveten om hår runt bröstvårtorna.

2012-07-25 @ 21:19:11
URL: http://kattiskorvapa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!