Dag 17: Min familj

Det riktigt, riktigt häftiga när man blir vuxen är att man kan skapa sin egen familj. Ibland, ganska ofta, tittar jag och maken på lillfisen och kan fortfarande knappt fatta att vi faktiskt har skapat henne själva. Vår egna självständiga och envisa dotter.
Maken är omtänksam och osjälvisk. Han har den torraste humor man kan tänka sig och man vet att han alltid ställer upp när det gäller. Han är kärleksfull men envis. Det krävs mycket för att göra honom arg, men har man lyckats reta upp honom så är man både blind och döv om man inte märker det. Han är hetsig bakom ratten som en sydlänning och han blir gramse när man uttalar klingon fel. Han gillar Gilmore girls och tittar gärna på Star Trek. Somnar gör han bäst med en ljudbok av Jan Guillou i ena örat. Bortsett från lillfisen är han det finaste som hänt mig, och även om vi ibland bråkar så att det slår gnistor finns det ingen annan jag hade kunnat tänka mig att dela mitt liv med.
 
Isabelle är bara 14 månader gammal, men hennes personlighet är lika påtaglig som din och min. Hon älskar ost och hon älskar att bläddra i sina pekböcker med olika djur. Hon tycker det är slöseri med tid att sova (ända sedan första dagen i livet) och när saker och ting går henne emot blir hon förbannad som ingen annan. Hon har en osviklig förmåga att göra sig själv hal som en ål när man försöker lyfta upp henne vid fel tillfälle och hon vet hur man får sina föräldrar att smälta till små pölar. På väldigt kort tid har hon gjort sig oumbärlig i våra liv, och det går inte längre att föreställa sig ett liv utan henne. Att man inte längre får sova vare sig på morgnar eller nätter spelar ingen roll när man kommer in till ett strålande solsken varje morgon innan fan har fått på sig skorna. Det finns inget bättre.
 
Aslan är vår katt. Vi köpte henne på Blocket 2005 när hon var åtta veckor gammal, bortstött av sin mor. Aslan går även under namnet Hår av hin, då hon konsekvent fräser på merparten av folk som kommer på besök eller går med på att passa henne när vi reser bort. Hon lever för att sova och äta skinka och hon accepterar Isabelle i stort sett förutsättningslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!