Dag 15: Tio dödssynder

Tuff uppgift. Dödssynd är ju ett ganska starkt uttryck, och även om jag blir lätt upprörd så går det nog ändå rätt långt innan jag börjar kalla företeelser för dödssynder. Nåväl, jag kör tills det tar stopp. (Utan inbördes ordning.)
 
1. Att aldrig kunna erkänna att man har fel. Jag kan inte respektera folk som aldrig någonsin kan be om ursäkt eller medge att de gjort något fel.
 
2. Fysisk och psykisk misshandel. Kräver knappast någon vidare förklaring.
 
3. Härskartekniker. Folk som använder sig av sådana för att armbåga sig fram är fula människor med ett svart inre.
 
4. Oödmjukhet. Det är inget ord, men jag menar alltså motsatsen till ödmjukhet. Det är det osexigaste som finns.
 
5. Att försöka pracka på någon annan sina åsikter eller något man säljer (den snodde jag, Antigonish). Jag respekterar folk som har starka åsikter och som engagerar sig. Men ett nej är ett nej. Om jag går på stan och blir attackerad av valfri person som vill sälja något/ be mig donera pengar vill jag kunna få gå förbi med ett enkelt "nejtack". Telefonförsäljare är en dödssynd för sig. Numera svarar jag och lägger på luren direkt. De suger!
 
6. Trafficking. När människor behandlas som objekt som kan köpas och säljas blir jag ledsen ända in i själen.
 
7. Incest. Förstås.
 
8. Djurplågeri. Att utöva sin makt över djur bara för att man känner sig maktlös för övrigt är avskyvärt.
 
9. Att vika ut sig. För det ska aldrig finnas ett behov av det.
 
10. Diskriminering. All diskriminering, oavsett om det gäller kön, klass eller etnicitet.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Men om man vill vika ut sig då? Hallå, kom ihåg att du pratar med en stolt Fröken Januari! Så klart man inte ska behöva, men det är faktiskt en jäkla kick att bli helt upp piffad och sen fotograferad och vips: folk som betalar för att titta på en (proper pinuppastyle of course)Nåja, jag gissar att du tycker om mig ändå.

Svar: Of course I do! För välgörenhet är det lite en annan femma faktiskt, det måste jag tillstå. I stand corrected :-)
Johanna

2012-07-06 @ 22:10:08
URL: http://theantigonish.blogspot.se
Postat av: Asfaltstjej

En som hör ihop med nr 8 om djurplågeri borde också vara pedofili. Samma typ av maktutövning.

2012-07-07 @ 09:56:29
URL: http://asfaltstjej.wordpress.com/
Postat av: Asfaltstjej

En som hör ihop med nr 8 om djurplågeri borde också vara pedofili. Samma typ av maktutövning.

Svar: Incest och pedofili räknar jag lite under samma företeelse, men självklart är pedofili en dödssynd.
Johanna

2012-07-07 @ 09:56:32
URL: http://asfaltstjej.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!