Du, DU är gravid igen!!

Man skulle kunna tro att jag är en väldigt känd skådis eller fotomodell. Inte för att jag är outsägligt vacker, lång som ett ösregn och underbart charmig. Nejnej, inte därför, utan för att jag förväntas ha bantat ner mig till ordinarie 54-kilosklass åtta månader efter att ha fött barn. Det gör ju skådisar. Två veckor efter att de fött barn har de gått på fyratusen zumbapass, sprungit en miljard steg på löpbandet och ätit fyra vindruvor för att på så sätt återta sin forna smalhet optimalt och snabbt och vips så väger de två kilo till sina 180-centimeterskroppar och har återigen ett BMI på 2.3 precis som sig bör.

Jäpps, kära vänner, det har hänt igen. En kollega frågade mig igår om jag "redan var gravid igen". Och då hade jag på mig en mycket rymlig sjukhusuniform. På min fråga om jag verkligen såg gravid ut fick jag det oerhört udda svaret: "Nej, men du är så röd i ansiktet. Det kan man ju bli när man är gravid."
Happ. Jag är alltså inte bara tjock. Jag är också alkisröd i ansiktet. Perfekt.

Jag funderar på att söka till Biggest Loser. Tror ni de tar mig?

För övrigt kan jag meddela att nästa person som frågar mig om jag är gravid kommer att få en slags laxativ eller vätskedrivande överraskning i sitt kaffe. Det är inte ett hot, utan ett löfte. När personen ifråga sedan springer till toaletten ska jag sätta krokben för vederbörande. När vederbörande då har bajsat på sig ska jag säga att hon är lite röd i ansiktet. Det kan man ju ibland bli när man bajsar på sig framför sina kollegor.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hahaaaaa, vilken bra plan du har! Jag kan hjälpa dig! Men du, det är ju visst det ett hot. Fast ett löfte också. Ett löfte om ett hot... Ett hotlöfte kan man säga... ;)

2012-01-11 @ 21:24:56
Postat av: Kattis Korv

Att folk aldrig lär sig. Jag trodde det var ett 90-talsmisstag eller möjligen början på 2000-talet att ställa denna fråga. Har vi inte sedan dess unisont kommit fram till att "höhö, ja det är som att fråga en person om den är gravid utan att säkert veta!" ergo: stupidido. Jag är dock mycket förtjust i inlägget och skrattade alltgenom i mjugg.

2012-01-11 @ 21:25:00
URL: http://kattiskorvapa.blogg.se/
Postat av: Kikki

Be dem dra åt helvete, du är skitsnygg!

2012-01-11 @ 22:31:36
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!