Nya tider

Jahapp. Om mindre än tolv timmar smäller det. Om mindre än tolv timmar ska fem stackars patienter vara beroende av mina minst sagt ringrostiga sjuksköterskehänder. Max fem patienter hoppas jag. Man är ju inte direkt snabbtänkt nuförtiden. Jag blir liksom nöjd om jag kommer ihåg varför jag har lämnat ett rum och gått till ett annat.

Idag är också premiären för dotterns första natt i eget rum. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en sån mamma som skulle tycka det var jobbigt, men jobbigt är just vad det är. Vi har egentligen planerat att flytta henne hela december, men ingen av oss har varit riktigt pigg på det. Imorgon ringer dock mitt alarm klockan halvsex, och det vore ju ren tortyr för det stackars flickebarnet att uppleva och eventuellt skapa något slags underliggande behov av att bli sjuksköterska i framtiden (onödigt slöseri med tid med tanke på det stundande Nobelpriset). Så idag flyttade sängen med femtontusen nallar in i det som hela tiden varit tänkt som Isabelles rum. Hon verkar vara den som tar det hela bäst med tanke på att hon redan har somnat utan problem. Själv sitter jag här och tycker att det känns som att dottern redan är på väg att flytta hemifrån. Sjåpig?

Nu påbörjas de nya, sunda kostvanorna med hamburgare. Kanske börjar nya livet imorgon istället för idag?


Kanske ska Isabelle bli påve. Det diskuterades igår. Måste vara mitt fel med allt det där springet till kyrkan vareviga tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!