Köpenhamn

Idag har jag varit ledig eftersom hela helgen ska spenderas på jobbet med mina fabulösa kollegor (merparten av dem är faktiskt underbart trevliga och har inte för vana att kalla mig fet sådär willy nilly). Eftersom maken fick ett MYCKET trevligt brev från en dansk bank häromdagen begav vi oss således till den danska huvudstaden idag för att ta ut lite dansk skatteåterbäring (prisa Gud in the words of Robin Hood) . Därefter åt vi lunch, eller snarare frokost som de säger där bortom bron, på Frascati, där vi åt middag på vår allra första bröllopsdag på tiden det begav sig.

Därefter tog vi en promenad längs Stöget i halvstorm och köpte lite billigt vin och valde sedan att åka hem tillsammans med fyratusen pendlare på ett förkortat tåg. Jag och maken är minst sagt inga pendlare, eftersom vi båda har ett streak av passiv aggresivitet liggande under ytan, men jag tror att Isabelle eventuellt blir en pendlare. Hon muntrade upp stämningen på ett väldigt fint sätt för alla närvarande. Hon fick till och med en annan bebis att sluta skrika. Kanske kommer hon i framtiden att ha tid att lösa konflikten mellan Israel och Palestina? Det hade varit rätt bra. De kommer ju liksom inte alls bra överens nu.

Strax kommer J hit och dricker upp lite av vårt vin. Jag fick undan alla dammråttor på rekordtid när vi kom hem. Av någon anledning florerar det väldigt mycket damm i den här lägenheten. Tyvärr verkar det aldrig ta slut. Jag har också tänt många stearinljus. Det står i en av mina mammatidningar att det ser mer välstädat ut om man tänder många stearinljus. Jag tvivlar.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Låter som en härlig dag =) minus blåsten och tågträngseln då

2012-01-12 @ 18:44:42
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Haha, många stearinljus.. kan tänka mig att det ser rätt städat ut med få om man knappt ser.

2012-01-12 @ 19:40:28
URL: http:///tristessan.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej! Du får en till blogg-award av mig (kan beskådas hos mig) - Grattis! ;-)

2012-01-13 @ 08:27:28
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!