Inskolning

Nej. Nu har det blivit något fel här. Min bebis föddes nyss. Vadå "skola in på förskolan"? Måste jag? Ja. Jag måste nog det. Iallafall om vi typ vill ha mat på bordet och tak över huvudet. Det är dags att lämna Försäkringskassan och få en rimlig lön igen. Men, men... De älskar henne inte på förskolan. Tänk att hon ska vara med folk hela dagarna som inte älskar henne. Och så alla de där andra ungarna. De kanske är jättevåldsamma och whatnot.Kanske kan jag skola om till förskollärare jättesnabbt och hänga med lillfisen hela dagarna. Sedan får jag bli lågstadielärare, mellanstadielärare, högstadielärare och gymnasielärare. Jag ser skyhöga CSN-lån i framtiden. Jag kanske helt enkelt bara ska skola in henne på förskolan och hoppas att jag kommer att överleva det. Och att ingen tvingar Isabelle att äta sand och sedan snor hennes pojkvän tretton år senare. Fast det hände visst mig, nevermind. Bäst jag dricker mitt morgonkaffe och andas tio djupa andetag. Det kommer att gå bra det här.

Kommentarer
Postat av: frikadellen

Jag ska oxå skol in min tjej i höst. Det känns sjukt jobbigt. Men jag tror faktiskt att största traumat är för oss föräldrar...

2012-08-01 @ 08:18:00
URL: http://frikadellen.blogg.se
Postat av: Kikki

Klart de kommer att älska henne på dagis! Förskollärare har enorma hjärtan, visste du inte det? Jag älskar ALLA mina småfisar! Så är det bara.

2012-08-01 @ 11:01:52
URL: http://theantigonish.blogspot.se
Postat av: Therese

Usch ja... Snart är vi också där... Om två veckor faktiskt. Då ska Tuwa också skolas in... Ångest!

2012-08-02 @ 22:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!