Ett ganska lamt blogginlägg eftersom jag inte bloggat på länge och kände mig tvungen liksom


Inte illa att vakna upp till denna frukost efter en slitig helg på jobbet. Efter frukosten var det dags för lillfisens första besök hos tandhygienisten (God bless her). Jag hade slöläst lite på kallelsen. Slöläst adressen alltså. Så jag och lillfisen gav oss hemifrån en timme innan det var dags för att vi skulle hinna med en liten tupplur på vägen. Tio minuter innan det var dags att vara där hade jag sett till att jag skulle befinna mig i närheten av tandläkaren. Det gjorde jag också. Jag befann mig i närheten av tandläkaren. Bara inte just DEN tandläkaren som jag hade blivit kallad till.

Jag hade läst något om "Varvsgatan" och "Dockan" på kallelsen. Och tandläkaren låg mycket riktigt på en Varvsgata. OCH vid Dockan. Bara inte på Stora Varvsgatan som jag trodde, utan på Lilla Varvsgatan. Förvisso på Dockan, vilket faktiskt gjorde att en språngmarsch med vagn inte gjorde mig mer sen än två minuter. Detta är en ganska klassisk Johanna-grej. Att slöläsa en kallelse och tro att jag vet vart jag ska. Och sen inte kolla upp det närmre. För att komma svettig och med andan i halsen dit jag ska. Så att allas intryck av mig ska vara den där svettiga tidsateisten med dålig koll. Lillfisen kommer att skämmas över mig när hon blir vuxen nog...

Nåväl. Tandhygienisten pregade upp munnen på Isabelle för att kolla hur många tänder hon hade. Efter att Isabelle hjälpligt gått med på det (och med hjälpligt menar jag att hon åmade sig som en orm och knep ihop läpparna, men undvek att gallskrika) applåderade hon uppmanande, så som för att meddela oss att hon varit duktig och förtjänade en applåd. Jag tror att jag ska börja göra samma sak när jag fått tandsten borttagen hos min grymma tandhygienist. Det gör ont och kostar 800 spänn. Man förtjänar en applåd efter något sånt. Lillfisen är helt rätt på det!

Isabelles tandbok.

Och så har jag fallit till föga. För ett par år sedan hade jag konstiga tankar om att jag minsann inte skulle köpa riktiga Converse-skor, utan ett par fula rip-offs som kostade 75 spänn. Och det var ju billigt och bra. Och obekvämt och fult. Så idag köpte jag ett par riktiga Converse. De kostade inte 75 spänn. Men de är fina!

Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Jepp mycket snygga ! Och vinet, det behåller jag själv ;) hade dock varit roligt att se folks min om jag hade ställt Kizz flaskan där ;)

2012-04-25 @ 05:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!