Jag festar till det


Jäpp. Här sitter jag. Den enda skillnaden är att kaffekoppen är utbytt mot ett vinglas. Jag finner att vinet gör mig mer påhittig när det kommer till att hitta på egna helt kluriga och osanna anledningar till hur man egentligen reder ut huruvida diafragma står högt på höger sida, eller om det helt enkelt bara är lite gammal hederlig pleuravätska. Jag menar, om hemtentan går åt skogen kan jag kanske iallafall ge ut min version som barnbok. Eller något sånt. I den stilen. Fast om jag ska vara helt ärlig verkar dottern bara marginellt intresserad av diafragma och pleuravätska, så det är kanske inte ämnet att snöa in på om man ska skriva en barnbok. Nåväl, jag önskar er en trevligare lördagskväll än denna! Jag ska nu fortsätta på min påhittighetsbana, bara vagt understödd av en bok om lungsjukdomar.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Det kommer att bli en alldeles förträfflig barnbok. Se bara till att Stina Wirsen illustrerar den så kan den handla om vad som helst och ändå bli en hit! 'Herr Diafragmas mysterier' låter som en vinnande titel, visst?

2012-04-14 @ 21:46:58
URL: http://www.theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!