Ett ganska lamt inlägg helt utan fokus

Idag är maken ledig, hazaa (=glädjeutrop taget från töntiga medeltidslajvare)! Vi har firat med kaskadspyor. Ja, alltså, vi har inte kaskadkräkts, utan dottern. Visa av erfarenheten från gårdagens kaskadspya där stora delar av lägenhetens textilier och golv täcktes av vit spya satt maken still med en handduk över axeln, så att bara hans ansikte och handduken täcktes av spya. Jag vet inte, men det där med att springa omkring med en kaskadspyende dotter var liksom ingen höjdare. Det gör vi inte om. Däremot tyckte jag att det var rätt festligt att skåda spyans väg från dotterns mun till nedre delen av makens ansikte, varpå jag yttrade något om hur man borde spelat in händelsen och kollat på i slow motion. Maken gav igen med att kryptiskt säga "Sådan mor, sådan dotter". Kryptiskt såtillvida att det inte alls var kryptiskt. I mina unga år var jag väldigt glad i fest och galej. Och sambucca. Och tequila. Och cider. Och öl. Och många olika sorters sprit. Glad i, men inte så tålig. Jag ville bara inte acceptera att jag kanske inte tålde så mycket som jag hade velat. Ja, jag är ju inte precis stolt, men ofta fann de alkoholfyllda dryckerna sin väg ut ur mig från, ja, fel håll, kan man säga. Min Irlandstid var fantastisk på många sätt, men den kan också refereras till som "The kräk days". Jag kräktes på nattklubbar, på pubar, på nattbussar, men faktiskt aldrig någonsin i en taxi. Däremot en gång på ett dansgolv. Fast det vara bara för att det var så mycket folk ivägen när jag var på väg till toaletten.

Men nu kom jag ifrån ämnet. Maken är alltså ledig idag. Vi firar med att köpa presenter till folk som fyller år och går på babysim. Alltså, de som fyller år går inte på babysim, utan VI går på babysim när vi köpt presenter till folk som fyller år. Varför är det så fruktansvärt många som fyller år i september?

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Det är fascinerande hur långt små barn kan kräkas. Mätte upp en av Amandas kaskader en gång. Nytankad med välling och med full kraft kom hon upp i drygt 2 m om jag inte minns helt fel. Så långt har jag nog aldrig lyckats få till det ;) tack för styrkekramen, den behövdes. Nya tag imorrn men tack och lov så jobbar jag kväll då :)

2011-09-08 @ 12:28:31
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!