Roligt tidsfördriv

Jag har fått en ny hobby. När maken är på jobbet, dottern är nattad och det inte är något bra på tv så går jag in på familjeliv.se. Det är som bröllopstorget. Samma människor, bara på ett annat forum och med nya intressen, alltså barn och familj. För att få vara medlem i familjeliv ställs det samma krav som på dem som vill vara med på bröllopstorget:

1. Att inte ha en susning om när man ska använda "de" och när man ska använda "dem".
2. Att ha väldigt dålig koll på att en mening börjar med stor bokstav och avslutas med skiljetecken.
3. Att särskriva fritt och ohämmat. Ibland. Och ibland inte särskriva. Alltså helt konsekvenslöst.
4. Att man helst är anonym även om man inte har några som helst problem med att uttrycka både den ena och den andra åsikten.
5. Att ha dålig koll på vilket skiljetecken som ska användas när. En helt vanlig mening utan minsta undran kan utan problem avslutas med ett frågetecken.

Det som förvånansvärt nog skiljer bröllopstorget från familjeliv är att man inte alls ser bokstaven z i överflöd, typ "puzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz", på familjeliv och ej heller överflöd av smilisar. Det är försonande drag. Det måste man ändå säga. Andra försonande drag är att när man väl lärt sig att läsa denna rotvälska som jag tror de vill referera till som svenska, så är det helt fantastiskt kul. Kul som Jerry Springer, fast på riktigt. Det är troligtvis inte politiskt korrekt att skratta åt dessa stackars själar som verkar ha slutat lyssna på sina lärare redan någon gång i slutet av lågstadiet, men det är förbaskat svårt att låta bli.

Ämnen jag rekommenderar:

- Blyga barn i affären. Ta er tid att försöka förstå den rotvälska som är trådstarten. Det är helt klart värt besväret att läsa den debatt som följer.
- Hittat tjej strumpor i tvätten som INTE är mina
- Surtant på BB som lägger sig i.
- Kan jag ha blivit såld till utomjordingar av mina föräldrar?

Fast den där sista visade sig handla om en tjej som inte mådde sådär toppenbra psykiskt, så det var eventuellt ett dåligt exempel. Nåväl, varsågoda för tipset och börja surfa runt! Hittar ni något som är bättre än ovanstående så får ni så gärna tipsa mig om det. Dottern somnar alltsom oftast mellan 18 och 19 och maken slutar alltsom oftast vid 23. Ger mig plenty of timmar att slå ihjäl.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Mja, inget familjelivstips, fast ett annat minst lika genant. Jag har börjat kolla på tittat mig om kring så ingen ser mig och viskar NCIS (just NU på 8an) Det växer på en, som mögel!

2011-09-26 @ 20:08:47
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Malinm

Flashback kan också roa en ett tag. Men om man lätt förlorar tron på mänskligheten så ska man nog hoppa över det.

2011-09-26 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!