Dr Äckel

Nu får det vara slut på tramset. Igår nådde jag mitt lågvattenmärke of all times matmässigt. Jag åt en... en... nej, jag vill knappt erkänna det. Nej, det är altför pinsamt.
Men ok då. Jag åt en... Dr Ötkers pizza! Fattar ni? Dr Ötkers pizza? Den innehöll lite över 800 kalorier och smakade fett. 800 kalorier, och den var inte ens litegrann god. En riktig pizza är iallafall god. Nu har jag bestämt mig. Jag är mor till en dotter som bör kunna förvänta sig något lite godare och nyttigare än Dr Ötkers pizza och har en man som jobbar rent för många kvällar för att min matlagningstalang ska få förbli oupptäckt. Det måste bli slut på filmjölksmiddagarna och den vedervärdige Dr Ötkers matlagningskatastrofer. Fast man kan väl egentligen inte skylla honom för nedsatt förmåga att baka pizza. Han är ju doktor. Varför förväntar man sig att han ska kunna göra en pizza värd namnet?

Jag har nu rensat ut kylen från allt som självständigt börjat utforska nya domäner. För jag ska idag fylla den med riktig mat utan ludd och inslag av gröna nyanser. Ja, det är tråkigt att äta middag ensam, men det är det jag ska göra. Jag har tagit tag i mig själv och mitt eget öde! Hazaa! Snart kommer ni att få skåda Nurse Johannas kycklinglår, falukorv och laxkotletter. Och om jag gör Nurse Johannas pizza kanske jag kan börja konkurera ut den där läbbige tyske doktorn. Kanske kan bli miljonär? Hazaa!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja!! Kan ju inte bli annat än succé. Hade inte varumärket "Nurse Johanna & Dr Johanna" varit så osmidigt hade jag annars tänkt föreslå ett joint venture. Helgens havererade solrospaj hade dock inte fått ingå i sortimentet, det vore mitt första exekutiva beslut i företaget.

2011-09-19 @ 12:03:00
URL: http://jiaozi.davidkarlsson.se
Postat av: Anna

Men det är ju en perfekt plan - skriv en kokbok! Då blir du rik, det kan inte gå fel.

2011-09-20 @ 01:14:48
URL: http://www.life-of-anna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!